شناسهٔ خبر: 24218062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اردوغان: ما بايد در سراسر جهان حضور داشته باشيم

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلويزيوني الجزيره مباشر ، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه در جمع نمايندگان فراکسيون حزب توسعه و عدالت در مجلس ترکيه گفت : نياکان ما خواه در آسيا و اروپا و آفريقا بر اين کشورها حکومت کردند و ما در اين موضوع تجربه ريشه‌‌داري داريم . ما از آسياي مرکزي يا از غرب آمده ايم. ما به بالکان رسيده ايم و هدفمان اين است که به بهتر از اينها برسيم. ما در همه اين مناطق ، برادراني داريم که نياکامان بر آنان مسلط بودند و از هزاران سال بر آنها حکومت کردند. نياکان ما آثار زيادي در سراسر جهان از خود برجاي گذاشته اند . اگر به تاريخ مان نگاه کنيم ما بر هجده ميليون کيلومتر حکومت کرديم در نتيجه ما مسئوليت و ميراثي داريم که از نياکانمان به ارث برده ايم . برادران بزرگوارم ما بايد در سراسر جهان حضور داشته باشيم اگر به غير از اين باشد وجود نخواهيم داشت. شايد بدانيد که دشمني با اسلام به ميزان زيادي در سراسر اسلام خواه در غرب يا امثال آن افزايش يافته و پديده اسلام هراسي به وجود آمده است. با وجود آنکه از همه قوميتها و نژادهاي ملتها حمايت کرديم .

 رئيس جمهور ترکيه گفت مذاکرات من باعث شد جلوي استقرار نيروهاي ارتش سوريه در عفرين گرفته شود.

وی گفت : در ادامه عمليات شاخه زيتون در عفرين سوريه، محاصره مرکز شهر عفرين در روزهاي آينده آغاز مي شود .
رييس جمهور ترکيه  گفت: از آغاز عمليات شاخه زيتون در منطقه عفرين سوريه تاکنون يکهزار و 715 تن از اعضاي گروههاي تروريستي کشته شده اند و 79 نقطه از عفرين شامل 53 روستا، 4 آبادي و 20 کوه و ارتفاع استراتژيک از وجود عناصر تروريستي پاکسازي شده است .
اردوغان شمار تلفات نظاميان ترکيه اي در 32 روز گذشته عمليات عفرين را 32 تن اعلام کرد و افزود: تمام مناطق پاکسازي شده در امنيت و کنترل کامل نيروهايمان قرار گرفته است و طي روزهاي آينده مرحله محاصره مرکز شهر عفرين آغاز خواهد شد.

نظر شما