شناسهٔ خبر: 24218008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای جستجوی پیکر جانباختگان

پیشروی تکاوران ارتش به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج آغاز شد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی ارتش از آغاز پیشروی زمینی تیم های تکاور نیروی زمینی ارتش به سمت محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ ' شاهین تقی‌خانی ' روز سه شنبه درباره آخرین اقدامات ارتش برای جستجو و پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج، بیان کرد: پس از اعلام موقعیت دقیق لاشه هواپیمای ATR72 شرکت‌ آسمان در ارتفاع چهارهزار متری و در محدوده ' نقول' دنا، تیم ‌های تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشروی زمینی خود را به سمت محل اعلام شده آغاز کردند.
سخنگوی ارتش ادامه داد: تیم‌های تکاور ارتش شامل کوهنوردان و نیروهای مخصوص به سمت نقطه مورد نظر حرکت کرده اند، البته رسیدن به منطقه مورد نظر به دلیل صعب‌العبور بودن کار نسبتا سختی است.
وی با بیان اینکه از سوی مقابل بالگردهای هوانیروز با پرواز در نقطه اعلام شده در حال بررسی امکان هلی‌ بورن نیروها هستند تصریح کرد: امکان دارد کار هلی ‌بورن کمی دشوار باشد اما جانشین فرمانده نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز و چندتن از فرماندهان پایگاه‌های نیروی هوایی با گشت‌های هوایی در حال بررسی امکان این کار هستند.
امیر سرتیپ تقی‌خانی ابراز امیدواری کرد به رغم صعب العبور بودن مسیر و شرایط جوی نامناسب جوی، تیم‌های زمینی هرچه سریعتر خود را به نقطه اعلام شده برسانند.
سخنگوی ارتش با بیان اینکه پس از اعلام سقوط هواپیمای تهران - یاسوج تیم‌های ارتش به سمت منطقه سقوط حرکت کردند، افزود: امروز با بهتر شدن شرایط جوی تعدادی از جنگنده‌های RF4 و F14 نیروی هوایی از پایگاه‌های اصفهان و شیراز برای شناسایی و کمک به روند جست و جو و عکسبرداری هوایی چندین سورتی پرواز انجام دادند.
وی ادامه داد: در کنار این پرنده‌ها پایگاه هوانیروز ارتش در اصفهان بصورت دائم فعال است و بالگردهای خود را به منطقه اعزام کرده تا منطقه مورد نظر را مورد جستجو؛ و فرماندهان و مسئولان ستاد بحران را در مناطق مستقر کند.
امیر سرتیپ تقی‌خانی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌ های تکاور، پهپادها، بالگردها و جنگنده‌های ما در منطقه حضور دارند و طی آخرین اطلاعاتی که از منطقه به دست ما رسید نشان از این داشت که اتحادی بسیار خوب بین نیروهای عمل کننده و امدادی وجود دارد.
وی افزود: همه یگان‌ها دست به دست هم دادند تا هرچه سریعتر عملیات جستجو به نتیجه برسد.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60مسافر حمل می‌ کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با 2 خلبان را داشت.
2093

انتهای پیام /*

نظر شما