شناسهٔ خبر: 24217987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازار نفت به هم ریخت؛

قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند

روز سه‌شنبه حرکت بازارهای نفت از هم جدا شد؛ درحالی‌که نفت آمریکا با استفاده از نیرویی که از سود روز جمعه خود گرفته بود رشد کرد، قیمت نفت برنت افت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران ۶۲.۳۱ دلار به ازای هر بشکه بود که ۶۳ سنت یا ۱ درصد از قیمت بسته شده قبلی خود بیشتر بود.

تا جران می‌گویند که تعطیلی روز دوشنبه در ایالات متحده به این معناست که سودهای روز جمعه به روز سه‌شنبه نشر یافته است.

تاجران همچنین می‌گویند که کاهش مداوم عرضه نفت کانادا به آمریکا به علت حذف چند خط‌لوله، به تقویت دابلیوتی‌آی کمک کرده است.

خارج از آمریکای شمالی، قیمت نفت برنت پس از افت سهام آسیایی و تقویت قیمت دلار، که احتمالا تقاضا را محدود خواهد کرد، دچار لغزش شد. در این شرایط برای کشورهایی که از ارزی به غیر از دلار استفاده می‌کنند سوخت گران‌تر خواهد شد.

قیمت نفت برنت در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهرانن ۶۵.۵۴ دلار برای هر بشکه بود که ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد از مقدار بسته شده در روز دوشنبه پایین‌تر بود.

حرکت قیمت‌ شاخص‌های نفتی در جهت‌هایی مخالف یکدیگر باعث شد تا تخفیف دابلیوتی‌آی نسبت به برنت در روز سه‌شنبه به حدود ۳.۳۰ دلار برای هر بشکه برسد که این میزان نسبت به ۷ دلار در اواخر ۲۰۱۷، بسیار محدودتر شده است.

به طورکلی بازارهای نفت همچنان به خوبی با توافق کاهش تولیدات اوپک تقویت می‌شوند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، روز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان التزامی ۱۳۳ درصدی را نسبت به حدود تولید توافق شده در ماه ژانویه ثبت کرده است.

بارکیندو همچنین اعلام کرد که تخمین زده می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و باعث تقویت حال‌وهوای بازارها شود.

نظر شما