شناسهٔ خبر: 24217900 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

حمایت از استارتاپ‌ها اقدامی هوشمندانه است/از هر 100 کسب‌وکار جدید در کشور 17 مورد نوآورانه است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان این که حمایت از استارتاپ‌ها در ایران اقدامی بسیار هوشمندانه است​، تاکید کرد: باید استارتاپ‌های کشور نوآورانه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در اختتامیه اولین جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی که با حضور دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمع کثیری از دانشجویان و محققان جوان کشور در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: یک دیده‌بان جهانی کارآفرینی وجود دارد که متولی پایش کارآفرینی، بزرگترین و تخصصی‌ترین برنامه در حوزه کارآفرینی است. بر اساس آمار این دیده‌بان، نرخ استارتاپ‌ها در فرانسه حدود 3.2 درصد است، در حالی که در ایران در سال 2017، 13.34 درصد بوده است. یعنی از هر 100 نفر بزرگسال ایرانی در 42 ماه گذشته 13 استارتاپ راه‌اندازی شده است.

دکتر زالی با تاکید بر اینکه حمایت از استارتاپ‌ها در ایران اقدامی بسیار هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: از هر 100 کسب‌وکار جدید در کشور، 17 مورد نوآورانه و بقیه غیرنوآورانه است. استراتژی اوباما در کاخ سفید کارآفرینی فناورانه بود. این کارآفرینی است که می‌تواند برای ما ارزش افزوده ایجاد کند. این آمارها نشان می‌دهد که ما خیلی مسئولیت‌های سنگینی داریم و باید تلاش کنیم که دانشگاه کارآفرین در کشور تصویب شود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، ادامه داد: بر اساس آمار 2017 حدود 34 درصد قصد کارآفرینانه در ایران بوده است، یعنی از هر 100 نفر 34 نفر قصد دارند که کارآفرینی کنند. همچنین حدود 36 درصد مردم با قصد ایده کارآفرینانه وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند. بر اساس پایشی که انجام شده است، 55 درصد دانشجویان فنی و 53 درصد دانشجویان علوم‌اجتماعی و رفتاری قصد کارآفرینانه دارند و این محتوای ایده‌های آنها است که بر اساس درآمدمحور بودن و محصول محور بودن متفاوت است.

دکتر زالی با تاکید بر اینکه کیفیت کارآفرینی بسیار مهم است و باید استارتاپ‌های کشور نوآورانه باشند، گفت: باید ایده‌ها به سمت ایده‌های خلاقانه در حوزه تکنولوژیک سوق داده شود. اکنون شرایط اقتصادی کشور دانشگاه‌ها را به سوی صنعت رهنمون کرده است و ما بر این باوریم که به هر طریقی باید با صنعت در ارتباط باشیم.

انتهای پیام

نظر شما