شناسهٔ خبر: 24217796 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابعاد ولایتمداری و سیره نورانی حضرت زهرا(س) تبیین شود

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مسئله ولایت در سیره نورانی حضرت زهرا(س) دارای ابعاد گسترده و اهمیت بسیار بالایی بود که اینگونه خود را شهیده این راه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه(س) با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان که این روزها مازندران به عطر و حضورشان متبرک شده است اظهار کرد: مسئله ولایت در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و امروز باید سیره و منش نورانی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی او در حوزه ولایت در جامعه اسلامی تبیین شود.
وی در ادامه دفاع از جایگاه امامت و ولایت را درس بزرگ حضرت زهرا(س) برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان دانست و افزود: این بانوی شهیده اسلام با نثار جان خود در راه امامت و ولایت درس بزرگی به مسلمانان به ویژه شیعیان جهان داد که امروز شهدای ایران اسلامی با تاسی از سیره نورانی این حضرت در برابر خصم و جبهه کفر و نفاق ایستاده‌اند و به مبارزه برخاسته‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به میزبانی استان از لاله‌های گمنام دفاع مقدس در این ایام اشاره کرد و افزود: تمام عمر پربرکت حضرت زهرای مرضیه سراسر درس است و مبارزه و این به برکت گفتمان ایستادگی و مقاومت در سیره ولایت تحقق یافته است وباید این گفتمان نورانی برای آحاد جامعه و جهان اسلام تبیین شود.
این مسئول حضرت زهرا(س) را بارزترین و بی‌بدیل‌ترین الگوی ولایت‌مداری دانست و ادامه داد: در جامعه‌ای که باور به ولایت در آن یک اصل اساسی قلمداد می‌شود آن جامعه حیات طیبه خواهد داشت و پویایی در آن جامعه نمود پیدا خواهد کرد.
شکریان‌امیری به گوشه‌ایی از فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا(س) در دوران حیات پربرکتشان اشاره کرد و گفت: زندگی و فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) تئوری تئورسین‌های جدایی دین از سیاست را تهی کرد و گفتمان نورانی ایشان در حوزه فعالیت‌های سیاسی کامل‌ترین و جامعه‌ترین الگو برای رسیدن به تعالی در جوامع اسلامی است.

انتهای پیام

نظر شما