شناسهٔ خبر: 24217780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه با مداحی میثم مطیعی در شهر لاهه هلند+ فیلم و عکس

شیعیان ساکن هلند مثل افغان ها، پاکستانی ها، ترک ها، عراقی ها و ایرانی ها مراکز مذهبی متعددی برای برگزاری مراسم های مذهبی و دینی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شیعیان ساکن هلند مثل افغان ها، پاکستانی ها، ترک ها، عراقی ها و ایرانی ها مراکز مذهبی متعددی برای برگزاری مراسم های مذهبی و دینی دارند.

یکی از اینها مرکز ثقلین است که متعلق به شیعیان ترک است. اینها اغلب در سالهای اخیر شیعه شده اند و همگی عاشق ایران و انقلاب اسلامی هستند. برخی از آنها زبان فارسی را متوجه میشوند و در جامعه المصطفی به صورت مجازی زبان و ادبیات فارسی میخوانند و تلاش میکنند هر وقت ما را میبینند با ما فارسی حرف بزنند.

خبر حضور آقای مطیعی در کشورهای آلمان و هلند و بلژیک منتشر شده بود و مراکز متعددی اطلاعیه مراسم خود را منتشر کرده بودند. مرکز ثقلین هم بین تمام شلوغی های این برنامه ها توانسته بود مراسمی را با حضور ایشان تدارک ببیند.

هوا سرد و بارانی بود. برای رسیدن به آنجا باید بعد از اینکه در ایستگاه مرکزی قطار شهر لاهه پیاده میشدیم، ترام دیگری سوار میشدیم. وقتی سوار ترام شدیم، خانواده ای مذهبی و محجبه دیدیم و با هم روبرو شدیم. به ذهنمان رسید که شاید آنها هم قصد شرکت در مراسم را دارند. در همین فکرها بودم که یک دفعه صدای صحبت آن مرد با همسرم مرا به خود آورد.

آنها هم مثل ما از ظاهر ما متوجه شده بودند که حضور ما هم در این خط ترام برای حضور در مراسم روضه است. بعد از سلام و احوال پرسی گفت:
- شما هم قصد شرکت در مراسم دکتر مطیعی را دارید؟
وقتی جواب مثبت ما را شنید با شوق زیاد به صحبت کردن ادامه داد.

ترک ترکیه بود و در خانواده ای سنی بزرگ شده بود. ولی حدود 16 سال بود که شیعه شده بود. با همسر و پسرش در لاهه زندگی میکردند. البته همسرش سنی بود ولی به شدت عاشق ایران و انقلاب اسلامی ایران. تجربه سفر به ایران را داشت و به غیر از مشهد و قم، شهرری و اصفهان و شیراز و شمال ایران را دیده بود.

در جواب اینکه بین مداح های ایرانی کدام یک را بیشتر دوست داری، بدون تامل گفت:
- دکتر مطیعی
میگفت همه را دوست دارم و گوش میدهم ولی دکتر مطیعی مداح انقلابی است و به خاطر همین خیلی دوستش داریم.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="/fa/news/play/embed//207320?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما