شناسهٔ خبر: 24217776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شمیم عطر ۱۵ شهید در مراسم فاطمیه شهر‌های استان مرکزی +عکس

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ۱۵ شهید در استان مرکزی تشییع و تدفین شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و کاروان‌های غم فاطمیه ۱۵ شهیددوران دفاع مقدس در شهر‌های مختلف استان مرکزی با حضور مردم قدرشناس و شهید پرور تشییع و تدفین شدند.

در شب شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) مردم سراسر استان مرکزی با برگزاری مراسم عزاداری در سوگ مادر پهلو شکسته اشک ماتم ریختند و بر سرو سینه زدند؛در روزشهادت حضرت زهرا (س) هم مردم ولایتمدار استان مرکزی با راه اندازی کاروان غم شعائر علوی را برپا کردند.
در چند شهر استان مرکزی هم مراسم شب و روز عزای حضرت فاطمه (س) معطر به عطر ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس شد؛ شهیدانی که تا آخرین قطره خون ایستادند و جانانه از این آب و خاک و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

از این ۱۵ شهید ۱۴ شهید گمنام هستند و یک شهید که امروز صبح در اراک تشییع شد شهیدتازه تفحص شده مرتضی ایزدی است که پس از ۲۹ سال مفقو دالاثر بودن با مقایسه نمونه دی ان‌ای این شهید با نمونه دی ان‌ای خانواده شناسایی شد.


مراسم تشییع و تدفین شهیدان دفاع مقدس صبح امروز در شهر‌های اراک، غرق آباد، میلاجرد، آشتیان، هندودر، جاورسیان، آستانه، زاویه برگزار شد.
همچنین دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم شبی باشهدا در شهر‌های مختلف استان مرکزی با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام و شهید ایزدی برگزار شد.

همچنین در تاریخ‌های دوم، سوم، دهم و یازدهم اسفندماه ۸ شهیدگمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده شده اند در شهر‌های رازقان، توره، خنجین، تلخاب استان مرکزی تشییع وبه خاک سپرده خواهند شد.

 

تشییع و تدفین ۱۵ شهید در شهر‌های مختلف استان مرکزی +عکس

انتهای پیام / ج

تشییع و خاکسپاری ۱۵ شهید دفاع مقدس در استان مرکزی

برچسب‌ها:

نظر شما