شناسهٔ خبر: 24217319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد بوشهر:

روستای چارک دشتی به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود

دشتی- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی بوشهر گفت: روستای چارک دشتی به عنوان روستای قرآنی بوشهر بشمار می ورد که تلاش داریم این روستا به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده ماحوزی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از موسسه قرآنی ثقلین چارک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جهان اسلام گرایش به زیبایی از قرآن مجید سرچشمه می‌گیرد و در اسلام خداوند زیبایی مطلق است.

وی افزود: قرآن به سبب دارا بودن ویژگی های ممتاز به عنوان کتابی شگفت انگیز ودر عین حال فصیح ترین اثر ماندگار دینی هم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: تناسب شگفت میان لفظ و معنی در قرآن توانست از این اثر جاودانگی، اعجاز و ماندگاری بی پایان و بی انتها را پدیدار سازد.

ماحوزی یادآورشد: روستای چارک بواسطه الفت وانس مردم آن با قرآن روستایی خاص و مورد احترام است و در جهت ثبت آن به دهکده قرآنی تلاش می کنیم.

نگاه ویژه‌ای به چارک شود

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی نیز بیان داشت: روستای چارک در شهرستان دشتی از چند جهت قابل اعتنا است و باید به این روستا نگاه ویژه ای داشت.

حمید زارعی افزود: جدا از مسائل قرآنی که این روستا زبانزد است زیباترین و بهترین شکل از آیین ها و آواهای عاشورایی نیز در این روستا اجرا می شود.

ظرفیت قرآنی بالا در چارک

مدیر موسسه ثقلین نیز با قدردانی از حمایت دولت واداره فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: موسسه قرآنی ثقلین چارک پرورش دهنده قاریان و حافظان مختلف در شهرستان و اقصی نقاط استان است.

سید اسدالله حسینی ادامه داد: با توجه به ظرفیت قرآنی که این روستا برخوردار است هنوز کمبودهایی وجود دارد و ثبت رسمی دهکده قرآنی چارک و برگزاری مسابقات کشوری قران روستایی از جمله خواسته‌های ما است.

نظر شما