شناسهٔ خبر: 24217101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون: مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی سودی برایمان ندارد

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون والیبال گفت: برگزاری مسابقات تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی راه آورد خوبی برای کشورمان ندارد و برای سال های آتی به صورت منطقه ای میزبان مسابقات ساحلی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه فدراسیون والیبال، «احمد ضیایی» در حاشیه نخستین روز تور جهانی کیش افزود: در اول راه ساحلی هستیم، سال های گذشته هم حرکات خوبی انجام شد اما برگزاری مسابقات 3 ستاره تور جهانی ره آورد خوبی برای والیبال ساحلی کشورمان ندارد. باید کاری کنیم که ورزشکاران ایران در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به والیبال ساحلی تشویق شوند چون این رشته در میادین مختلف جهانی دو مدال دارد.
ضیایی تصریح کرد: در همه رقابت ها چون المپیک، جهانی و آسیایی می توانیم حضور موفقی داشته باشیم و باید میزبانی رقابت های کارآمدتری را بگیریم تا هم بازیکنان در تورهای بین المللی برای بالا بردن رنکینگ خود شرکت کنند و هم مسابقات داخلی به کارمان بیاید.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات سه ستاره تور جهانی والیبال ساحلی کمی برایمان زود بود و باید با سطح پایین تر شروع کنیم تا بازیکنان ظهور و بروز داشته باشند و البته امیدواریم در این مسابقات هم حضور خوبی داشته باشیم.
رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه بازیکنان ایران باید امتیاز جمع کنند و خودشان را در رده بندی جهانی بالا بکشند، تصریح کرد: اگر بازیکنان ایران جزو 16 تیم بالا نباشند، برداشت خیلی خوبی نخواهند داشت. من به معجزه اعتقاد ندارم، توان بازیکنان را در نظر می گیریم. مربی خارجی نداریم به همین دلیل نباید انتظار خارج از عرف و قواعد داشت.
وی درباره جذب مربی خارجی برای والیبال ساحلی نیز گفت: این موضوع در دستور کارمان قرار دارد، همانطور که دنبال جذب مربی خارجی برای تیم والیبال سالنی بانوان هستیم. حتما باید درباره این موضوع فکری کنیم زیرا در دانش، والیبال ساحلی ایران نوپا و تازه کار است.
ضیایی با اشاره به برنامه ریزی جهت حضور تیم والیبال ساحلی ایران در المپیک گفت: بهترین اتفاق جهانی برای هر رشته ورزشی حضور در المپیک است. بعید می دانم به المپیک 2020 برسیم ولی برای حضور در المپیک 2024 باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.
سومین و آخرین دوره مسابقات والیبال ساحلی تور جهانی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) به میزبانی جزیره کیش آغاز شد و به مدت پنج روز پیگیری خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**1545

انتهای پیام /*

نظر شما