شناسهٔ خبر: 24216681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونق و شکوفایی صنعت و معدن تدبیر اشتغال زایی در کرمان

کرمان - ایرنا - اشتغالزایی دغدغه امروز جامعه به شمار می رود و بر همین اساس رونق حوزه صنعت و معدن در استان کرمان بمنظور ایجاد فرصت های شغلی جدید تدبیری است که تیم اقتصادی دولت دوازدهم در این استان آن را همزمان با دیگر بخشهای تولیدی مقتدرانه پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،معادن و ثروت های خدادادی استان کرمان ظرفیتی بی نظیر را برای اشتغالزایی در دیار کریمان فراهم کرده است.
وجود معادن بزرگی همچون مس، ذغال سنگ و سنگ آهن و مجتمع صنایع مس سرچشمه، گل گهر سیرجان و ذغال سنگ کرمان بخش بسیار بزرگی از اشتغال کشور و این استان را در بر گرفته است.
افزایش اشتغال و اشتغالزایی پایدار 2 مولفه ای هستند که برای رسیدن به آن در کرمان نیاز به برنامه ریزی بیشتر در حوزه صنعتی و معدنی این دیار وجود دارد.
** 36هزارمیلیاردتومان پروژه صنعتی و معدنی در دست اجرا
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به صدور مجوزهایی در قالب طرح های صنعتی و معدنی طی بیش از 2سال گذشته گفت: 36 هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان در حال اجرا است و این اقدام در حوزه صنعت معدن و تجارت طی دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.
مهدی حسینی نژاد ادامه داد: همچنین مضاف بر این 45 میلیارد تومان مجوز پروژه جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان صادر شده است.
** اشتغال 150هزار نفر در حوزه صنعت،معدن و تجارت
وی افزود: طی فرایند کلی این سازمان اینک اشتغال استان کرمان در حوزه صنعت بیش از 63 هزار نفر، حوزه معدن بیش از 22 هزار نفر و حوزه بازرگانی 80 هزار نفر و در مجموع حدود 150 هزار نفر در حوزه سازمانی صنعت، معدن و تجارت این استان مشغول بکار شده اند.
وی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته با تعهد انجام شده برای نخستین بار استان کرمان در یک سال 35 هزار نفر اشتغالزایی را در سامانه رصد ثبت کرده است که رکوردی برای این استان پس از انقلاب محسوب می شود و بالاتر از میانگین رشد کشوری بوده است.
حسینی نژاد اظهار کرد: از این میزان در حوزه صنعت معدن و تجارت و طی یک سال گذشته بیش از 10 هزار نفر بصورت مستقیم در واحدهای صنعتی و معدنی افتتاح شده و درحال افتتاح ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس مجوزها در حوزه صنعت اشتغال 65 هزار نفر دنبال می شود و تا پایان برنامه ششم توسعه محقق خواهد شد.
وی با اشاره به وظایف سازمانی صنعت، معدن و تجارت و استفاده از ظرفیت معین های اقتصادی استان کرمان گفت: بر اساس مجوزهایی که این سازمان صادر می کند در مجموع 11 هزار نفر طی 2 سال گذشته بر اساس سامانه رصد در حوزه سازمانی اشتغال ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بر اساس پروژه های در دست اقدام نیز حدود 19 هزار نفر طی 2 سال آینده به این اشتغالزایی اضافه می شود و در مجموع حدود 65 هزار نفر طی مجوزهای صادره و 11 هزار نفر در مجوزهای توسعه ای برای اشتغالزایی استان کرمان برنامه ریزی شده است.
کرمان، استان پایلوت و الگوی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است و اشتغالزایی در صدر برنامه های اقتصاد مقاومتی این استان قرار دارد.
استاندار کرمان با همکاری دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و معین های اقتصادی مناطق مختلف این استان دست به اقدامی بی نظیر و نو برای توسعه پایدار، اشتغالزایی و افزایش تولیدات داخلی زده است و تاکنون این اقدام وی ثمرات بسیار خوبی برای استان کرمان و حتی کشور داشته است.
7420/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما