شناسهٔ خبر: 24216073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امارات پایگاه هوایی خود در شرق لیبی را توسعه داد

تهران - ایرنا - گزارش سازمان ملل حاکی از نقض مکرر تحریم های بین المللی لیبی، توسط امارات و توسعه پایگاه هوایی نظامی این کشور در 100 کیلومتری بنغازی وساخت واحدهای مختلف و تجهیز آن به هواپیما است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری الجزیره، نقش امارات در لیبی از زمان ظهور ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر در صحنه از اردیبهشت 1393 به بهانه مبارزه با تروریسم ومشارکت در عملیات کرامه در بنغازی پر رنگ شد.
به گفته منابع نظامی پایگاه نظامی اماراتی 'الخادم ' واقع در 65 کیلومتری جنوب شهر المرج و100 کیلومتری شهر بنغازی ، پایگاه محرمانه ای است که رژیم سابق لیبی آن را در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی تاسیس کرد.
مساحت تقریبی پایگاه نظامی امارات در لیبی ده کیلومتر مربع است که در آن هواپیماهای مختلف از جمله دو هواپیما آنتونف و بقیه هواپیماهای شناسایی ودیگر هواپیماها است.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 1390دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.
این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست«عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند.
پارلمان لیبی از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است حمایت می کند. یک دولت دیگر به نام دولت نجات ملی نیز در طرابلس وجود دارد اما قدرت و اثرگذاری چندانی ندارد.
خاورم** 1453**1577

انتهای پیام /*

نظر شما