شناسهٔ خبر: 24216067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

وداع جانسوز تهرانی‌ها با لاله‌های گمنام دفاع مقدس

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تهرانی‌ها با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، طبق اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پیکرهای مطهر 300 شهید دوران دفاع مقدس در 29 استان کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

قرار است، امروز پیکر‌های مطهر 21 شهید دوران دفاع مقدس در 11 نقطه از پایتخت مراسم تشییع این شهدا برگزار و به خاک سپرده شود که جزییات مراسم تشییع شهدای گمنام در ادامه این گزارش آمده است:

وداع با پیکرهای 2 شهید گمنام دفاع مقدس در حوزه علمیه مروی

مراسم بدرقه و وداع با 2 شهید گمنام 17 ساله و 21 ساله دوران 8 سال دفاع مقدس در حوزه علمیه آیت الله مجتهدی واقع در خیابان 15 خرداد تهران برگزار شد و به سمت حوزه علمیه مروی تشییع شد.

 

وداع جانسوز تهرانی‌ها با لاله های گمنام

یکی از این شهیدان در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمده و دیگری نیز در عملیات کربلای 4 در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده‌است.

«حاج منصور ارضی» مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مراسم تشییع 2 شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد آیت‌الله مروی اظهار داشت: اول به شهدای عزیزی که روز شهادت حضرت زهرا (س) به ما رسیدند، سلام عرض می‌کنم.

وی گفت: تدفین شهدای گمنام در حوزه علمیه آیت الله مروی این حوزه را نورانی‌تر می‌کند. از شهدا برای ادامه دادن مسیر و راه آن ها استمداد بطلبیم چرا که شهدا به انقلاب درونی انسان کمک می‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا قاسمیان» تلقین شهدای گمنام را خواند و پیکر این 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حوزه علمیه آیت الله مروی آرام گرفتند.

روشنفکران مارکسیست بیشتر از همه ضد روضه بودند

حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: به نفع ماست در خانه اهل بیت علیهم السلام برویم و این علیه عاشقی نیست، بلکه تطهیرکننده عاشقی است که جلوی غرور را می‌گیرد و محبت را پر فایده می‌کند. لذا ائمه عموما در متون ادعیه عاشقانه حرف نمی‌زنند، بلکه متعبدانه حرف می‌زنند.

وی گفت: مهم‌ترین حرف امام حسین (ع) در دعای عرفه حرف زدن از اضطراب خود است و بیان می‌کند خدایا من را به جهنم نبر! این اوج عاشقی است. در ادعیه زبان مضطربانه داریم. عشق را اضطرار به اوج می‌رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید در ادبیات دینی‌مان مقدار اضطرار را افزایش دهیم؛ اما باید مراقب باشیم محبان دچار غرور نشوند. اضطرار روی آدم را کم می‌کند. حاجات ما دم خانه اهل بیت است تا ما آن‌ها را از اهل بیت (ع) دریافت کنیم.

پناهیان افزود: اوایل انقلاب عزاداری مد نبود و اگر یک عالم دینی برای اهل بیت (ع) عزاداری می‌کرد، محکوم به غیر انقلابی بودن می‌شد.

وی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ع) در تکیه‌های عزاداری گریه کردند خط شکنی کردند. روشنفکران مارکسیست بیشتر از همه ضد روضه بودند. می‌گفتند «روضه دفن انقلاب و افیون توده است».

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی (ع) روضه را احیا کردند و فرمودند «۱۴۰۰ سال است اسلام را روضه زنده نگه داشته است» این سخن امام خمینی (ره) سانسور شد. امام فرمودند «اکر مارکسیست‌ها فایده سیاسی روضه را می‌دانستند خودشان جلسه روضه می‌گرفتند».

پناهیان گفت: در همه جا ممکن است منافقی وجود داشته باشد؛ اما در جلسه حضرت زهرا (س) بعید است منافقی وجود داشته باشد چون خانواده بنی‌هاشم به مادرشان غیرت دارند و به هر کسی اجازه ورود به این جلسه را نمی‌دهند.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) آن شیعه اسوه روی همه ما تا پایان عالم را کم کرده است. کربلا هم در مقابل فاطمیه کم می‌آورد. شهدا نوازش شده حضرت زهرا (س) هستند. در جنوب هر سال عملیات نزدیک ایام فاطمیه بود؛ لذا هر چه در جنگ پیروزی کسب کردیم متعلق به روضه‌های حضرت زهرا(س) است.

این استاد حوزه با بیان خاطره‌ای گفت: در جبهه روایتی خواندم که «درب بهشت را امیرالمومنین باز می‌کند» پس هر کسی می‌داند شهید می‌شود سربند یازهرا (س) بینند تا امیرالمومنین او را در بغل بگیرد. یکی از جوانان شروع به ناله زدن کرد و گفت «منم گدای فاطمه».

پناهیان تاکید کرد: یقینا حضرت زهرا (س) هیچ کس را در آن محفل رها نکرد. قسم به امام (ره)، حرف امام (ره) درباره شهدا درست است که فرمودند، «راه صد ساله را یک شبه طی کردند. حوزه آیت الله مروی با وجود شهدای گمنام تضمین شده است

پیکر 3 شهید گمنام در بوستان والفجر تشییع و خاکسپاری شد

پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز یکم اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور سردار رجب‌علی عراق‌پور از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهیدان محمد غلامی، مهدی بیدی و مرتضی غفوری در بوستان والفجر به خاک سپرده شد.

پیکرهای مطهر شهدا از میدان شیرازی، خیابان مسلم بر دوش مردم شهیدپرور تشییع شدند.

یکی از این شهدا 23 ساله بود که در عملیات رمضان به شهادت رسیده است و یکی دیگر نیز  28 ساله بود که در عملیات خیبر شهید شده و سومین شهید هم در سن 26  سالگی در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

دشمنان انقلاب و اسلام شبانه روز نقشه می‌کشند

سردار رجب‌علی عراق‌پور در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: هر آنچه امروز بدست آوردیم از امنیت تا پیشرفت‌های اقتصادی و علمی را مدیون شهدا هستیم.

وی ادامه داد: آرمان‌های امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را تغییر داد و معادلات جهان را بهم ریخت. انقلاب اسلامی چالش جدیدی در مقابل استکبار بود.

سردار عراق‌پور گفت: دشمنان انقلاب و اسلام شبانه روز نقشه می‌کشند تا ما را از این مسیر منحرف کنند در حالی که نمی‌دانند ناخواسته نه تنها ضربه ای به انقلاب نمی زنند بلکه الگوی انقلاب را تبلیغ می‌کنند.

مراسم وداع با پیکر این شهدا روز دوشنبه 30 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 

وداع جانسوز تهرانی‌ها با لاله های گمنام

مراسم تشییع 1 شهید گمنام در منطقه 21 تهران برگزار شد

صبح امروز (سه‌شنبه، یکم اسفندماه) همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) مراسم تشییع یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم شهید‌پرور منطقه 21 تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد. پیکر مطهر این شهید گمنام از چهاراه صدف منطقه تهرانسر به سمت میدان کمال الملک تشییع و اقامه نماز شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضوری پرشور عزادار ماتم شهادت حضرت زهرا (س) بودند و با سردادن شعارهای انقلابی «شهیدان زنده‌اند الله اکبر»، «این گل پرپر از کجا آمده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخارماست»، بار دیگر عشق و علاقه و پایبندی خود را به اهل بیت (ع) و آرمان‌های شهدا اعلام کردند.

براساس این گزارش، پیکر مطهر این شهید گرانقدر در شهرک مسکونی انصار به خاک سپرده شد و پس از آن، مجلس سوگواری با سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) انجام شد. این شهید والامقام 21 سال سن داشت که در عملیات مسلم ابن عقیل منطقه سومار به شهادت رسیده است.

آثار تشییع شهدا در جامعه با خدمت صادقانه به مردم نمایان می‌شود

سردار «عبدالله عراقی» جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه تشییع این شهید در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ضمن گرامی‌داشت مقام والای شهدا، اظهار داشت: ما هرچه داریم از این شهداست؛ کسانی‌که جان خود را برای امنیت این مردم فدا کردند.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید امنیت از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مولفه‌های یک جامعه است. نعمت امنیت را تا زمانی که از دست ندهیم، نمی‌دانیم چیست و چقدر باید قدر بدانیم.

سردار عراقی با اشاره به حضورش در سوریه و بروز اتفاقات تلخ برای مردم آن کشور، گفت: ما در سوریه دیدیم که مردم مظلوم این کشور امنیت و آرامش خود را کامل از دست دادند و همیشه نگران خطر جدیدی هستند. امروز ما با همه‌ تهدیدات دشمن صاحب امنیت کامل در کشور هستیم که این امنیت حاصل شهادت شهدای دفاع مقدس، هسته‌ای و مدافعان حرم است.

جانشین سابق نیروی زمینی سپاه افزود: باید قدردان این جانثاری‌ها باشیم. ارزش رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و جان نثاری‌ها بایستی در جامعه گسترش و توسعه پیدا کند.

وی افزود: توسعه این ارزش‌ها هم با خدمت به ملت است که باید با روحیه انقلابی خدمت‌گذار مردم عزیزمان باشیم.

سردار عراقی ادامه داد: تشییع شهدا کار نمادینی است که آثار آن در جامعه با خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم نمایان می‌شود. این تشییع‌ها باعث بوجود آمدن جرقه‌ای در جامعه خواهد شد که یاد و نام شهدا را زنده‌تر می‌کند.

امروز امنیت و آسایش ما به خاطر جان نثاری‌های شهداست

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار «علی مالمیر» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار تهران بزرگ در حاشیه این مراسم نیز اظهار داشت: این تشییع‌ها باعث زنده‌ترشدن یاد و نام شهدا در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: هر ازگاهی فضای شهر ما با آمدن پیکرهای مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم عطر و بوی حسینی می‌گیرد و باورهای انقلابی را در دل‌های مردم شکوفاتر می‌کند.

سرهنگ مالمیر با بیان اینکه امروز ما هرآنچه داریم به برکت خون پاک این شهداست، اضافه کرد: امنیت و آرامش و آسایش امروز ملت و نظام به خاطر مجاهدت‌ها و جانثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام است. وظیفه‌ همگان پاسداشتن این مجاهدت‌هاست که امروز این تشییع پیکر شهدا نمونه‌ای از آن است.

وداع جانسوز تهرانی‌ها با لاله‌های گمنام+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر 2 شهید گمنام در مسجد جامع ازگُل برگزار شد

مراسم تشییع پیکر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز سه‌شنبه یکم اسفندماه از مسجد جامع ازگل با قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) و مداحی حاج مهدی سلحشور آغاز شد.

پس از اقامه نماز میت توسط حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی پیکر مطهر شهدا بر روی دستان مردم تا حوزه علمیه امام خمینی (ره) تشییع و به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا یاران سیدالشهدا هستند، اظهار داشت: شهدا خاطره کربلا را زنده کردند. همه ما رفتنی هستیم باید در خط شهدا باشیم که زنده بمانیم و هرجا که در آن پا گذاشتیم را زنده نگه داریم.

وی در خصوص جانبازی حضرت زهرا و حمایتش از حضرت علی (ع) گفت: در راه همراهی حضرت علی (ع) ایشان فرمودند: ای امام من، روح فاطمه فدای روح تو، جان فاطمه سپر بلای تو.

وی تصریح کرد: امروز شهدا به کمک ولایت آمدند. پرچم ولایت در دست امام بود و امروز به دست نایب بر حق ایشان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: شهدا این پیغام را داشتند که ما از جوانی، زن و فرزند گذشتیم. از همه چیز دست شستیم شما هم اگر ما را دوست دارید گرفتار بازی دنیا نباشید هرطور زندگی کنیم. همانطور که همه می‌میریم، پس بیایید مجاهدانه زندگی کنید. انقلابی باشید، جان به کف باشید و با آمادگی جانفشانی انقلاب را حفظ کنید.

آیت الله صدیقی بیان داشت: اساس انقلاب اسلامی همان چیزی است که قرآن فرموده و حضرت زهرا (س) جان خویش را برای آن فدا کرده و آن زمام‌داری علم، حکمت، عدالت، شجاعت و مقاومت است. قدر رهبری دینی را سر سفره شهدا بدانید و آن را حفظ کنید.

وی گفت: لبیک تماشایی شما با شهدا و امام شهدا اعلام استکباری ستیزی، حیات انقلاب و روحیه جهادی بود، خدا به مردم ایران عزت بیشتری عنایت کند که اگرچه نتوانستید پیکر زهرای مرضیه را تشییع کنید؛ اما برای تشییع فرزندان حضرت زهرا به میدان آمدید.

وی بیان کرد: اگر شهدا نبودند این عزت و قدرت منطقه‌ای ایران نبود، موفقیت سیاسی در صحنه بین‌المللی نبود، نامی از علی (ع) و مکتب و امام حسین (ع) نبود و این به برکت خون شهدا است.

وداع جانسوز تهرانی‌ها با لاله‌های گمنام دفاع مقدس+ تصاویر

انتهای پیام/ 241

نظر شما