شناسهٔ خبر: 24216033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مقانلو: فدراسیون تکواندو خانه من است

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با تاکید بر اینکه همچنان اهداف بزرگی در تکواندو دارد از دو طلب خود از این رشته صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

صراط: در خصوص حضور در فدراسیون تکواندو و ارتباط آن با احتمال تغییر کادرفنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: فدراسیون تکواندو خانه من است و هیچ وقت نیز با فدراسیون قهر نمی‌کنم اما به دلیل حضور در سمینار و کمپ‌های آموزشی سر من مقداری شلوغ است. در حال حاضر نیز آرزوی بهترین‌ها را برای تیم ملی کشورم دارم چرا که موفقیت تیم ملی باعث عزت من است.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم در هر که جا که حضور پیدا کردم تمام تلاشم را برای انتقال داشته‌هایم به عنوان یک ایرانی داشتم تا مشخص شود یک ایرانی با تفکر متفاوت هستم. در حال حاضر نیز مشغول حضور در کمپ‌های آموزشی هستم و چهارشنبه هفته جاری نیز به هندوستان خواهم رفت تا سمیناری 10 روزه در این کشور داشته باشم. بعد از بازگشت از هند نیز مجددا 9 فروردین ماه سال آینده به برزیل خواهم رفت تا در 5 شهر این کشور سمینارهای آموزشی برگزار کنم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری جلسه کمیته فنی برای مشخص کردن آینده کادرفنی تیم ملی، شایعات زیادی در خصوص بازگشت شما به تیم ملی مطرح شده است، گفت: در حال حاضر بزرگان هستند و باید آنها با حضور خود انجام وظیفه کنند و میادین مختلف را تجربه کنند. من همیشه در زمان حضور در تیم ملی اعلام می‌کردم که تکواندو متفاوت است اما تا زمانی که کسی مسئولیت قبول نکند متوجه سختی آن نمی‌شود. من مربیان صاحب سبک را دوست دارم و اعتقاد دارم کسانی که صاحب سبک هستند باید در تیم ملی حضور داشته و تست شوند.

مقانلو در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون تمایلی به استفاده از او در پست مدیرفنی داشته باشد آن را قبول خواهد کرد، تصریح کرد: من اهداف خود را دارم و اعتقاد دارم دو چیز از تکواندو طلب دارم. در مدت مربیگری خود تلاش کردم اهدافی که در ذهنم بوده است را به دست بیاورم و دو چیز باقی مانده است که یکی از آنها قهرمانی در المپیک است و فرقی نمی‌کند ایران باشم یا در کشور دیگری اما سعی می‌کنم مجددا خودم را تثبیت کنم. دومین چیز نیز در دل خودم است و دوست ندارم در خصوص آن صحبت کنم.

وی در خصوص اینکه دلخوری از بی‌باک می‌تواند یکی از دلایل عدم تمایل برای همکاری با تیم ملی باشد، تاکید کرد: چیزی به نام دلخوری از مهدی بی‌باک ندارم اما هنوز کارهای من در تکواندو باقی مانده است و اهداف بزرگتری در این رشته دارم. قطعا افتخار هر کسی خدمت به کشورش است و من نیز سعی کردم در هر شرایطی وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهم اما بحث المپیک نیز جدا است و دیگر دوست ندارم در خصوص آن صحبت کنم. این رقابت‌ها درست است که تجربه سنگینی برای بیژن مقانلو بود اما تجربه خیلی خوبی برای من بود تا چشم‌انداز خود را گسترده‌تر کنم و قدم‌های خود را محکم‌تر بردارم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه با توجه به نتایج تیم ملی باید کادرفنی تیم ملی تغییر کند یا همچنان به آنها اعتماد شود، به تسنیم گفت: نظری در این خصوص ندارم چون تصمیم گیرنده نیستم. تصمیم گیرنده در این خصوص کمیته فنی است و قطعا آنها تلاش می‌کنند تصمیماتی که به نفع تکواندو است را بگیرند. همانطور که گفتم چون تصمیم گیرنده نیستم نظری نمی‌دهم تا سوتفاهم ایجاد نشود. فقط امیدوارم تکواندو ایران نتایج خوبی به دست بیاورد چرا که عزت تکواندو ایران عزت ما خواهد بود و تکواندو را به نام تکواندو ایرانی می‌شناسند. تکواندو ما متفاوت از دنیا است و هر مربی نیز فلسفه خود را برای موفقیت دارد.

نظر شما