شناسهٔ خبر: 24215789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| بودجه نهایی سال ۹۷ شهرداری به‌زودی در شورا به رأی گذاشته می‌شود

R7854/P1494/S6,62/CT11

رئیس شورای شهر قم گفت: بررسی نهایی بودجه سال ۹۷ شهرداری قم در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم انجام‌شده و لایحه نهایی در این زمینه به‌زودی در صحن علنی شورا برای تصویب نهایی و پایانی بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عبدالله جلالی در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کلیات بودجه شهرداری قم در کمیسیون‌های تخصصی در روزهای اخیر به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) افزود: درس مهمی که از این روزها و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توان گرفت این بوده که باید همیشه با تمسک و تأسی به جهت‌گیری‌ها و الگوهای رفتاری آن بانوی بزرگوار از پیروان و رهروان واقعی آن بانوی بزرگ باشیم.

رئیس شورای شهر قم تشییع پیکر 6 شهید گمنام و بی‌نام نشان دفاع مقدس در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر 6 شهید گمنام و بی‌نشان دفاع مقدس در شهر مقدس قم  باشکوه و عظمت خاصی برگزار شد که شایسته بوده که یاد و آرمان‌های شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم همیشه گرامی داشته شود.

جلالی با اشاره به برخی از حوادث و اتفاقات رخ‌داده در کشور در روزهای اخیر عنوان کرد: حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج حادثه‌ای تلخ و ناگواری بود که رخ داد که سبب شده تا تمام شهروندان در غم و اندوهی عمیق از این حادثه قرار گیرند که باید برای باقی‌ماندگان این عزیزان نیز طلب صبر از خداوند متعال کرد. 

وی با بیان نظر مساعد شهرداری قم برای استفاده از اعتبارات صندوق پروژه برای تأمین مالی اجرای ادامه پروژه صحن شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: مسئله نخست در این زمینه ایجاد چنین فرصتی برای شهرداری قم است و مسائل پیرامونی و جانبی آن و برخی ابهامات موجود در این زمینه می‌تواند بعد از اخذ مجوز راه‌اندازی و استفاده از این ظرفیت در شورای اسلامی شهر قم بررسی شود.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر بررسی‌های نهایی و پایانی بودجه پیشنهادی  سال 97 شهرداری قم تصریح کرد: بررسی نهایی بودجه سال 97 شهرداری قم در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم انجام‌شده و لایحه نهایی در این زمینه به‌زودی در صحن علنی شورا برای تصویب نهایی و پایانی بررسی می‌شود.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به برخی ابهامات موجود در زمینهٔ راه‌اندازی صندوق پروژه توسط شهرداری قم ابراز کرد: نگرانی شورای اسلامی شهر قم در زمینهٔ راه‌اندازی صندوق پروژه به خاطر تعهدی بوده که در این صندوق برای بازگشت سرمایه و سود اعتبارات شهروندان به‌درستی سنجیده نشده است.

زین‌العابدین قراچورلو با تأکید بر تأمل و بررسی‌های بیشتر در راه‌اندازی صندوق پروژه برای تأمین مالی برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر باید صرفاً اخذ مجوز صندوق پروژه  داده شود اما راه‌اندازی  نهایی آن مستلزم بررسی‌های بیشتری است تا تضمیناتی  لازم در آن اندیشیده شود چراکه مجوز اخذ  صندوق پروژه  نیازمند رأی مساعد فرا بورس است بنابراین راه‌اندازی صندوق باید بعد از گرفتن مجوز فرا بورس و تأمین خواسته‌های آن باید صورت گیرد.

وی با متفاوت دانستن شرایط و ضوابط حذف پارکینگ در  وضعیت صلح‌نامه و موافقت‌های فی‌مابین، عنوان کرد:  اخذ حذف عوارض  پارکینگ در شرایط صلح‌نامه‌ای و  موافقت‌های دوطرفه بین مالک و شهرداری قم باید در نظر گرفته شدن خواسته‌های فرد فروشنده تفاوت دارد بنابراین نباید امتیازات و تسهیلاتی که در وضعیت صلح‌نامه‌ای برای حذف پارکینگ در نظر گرفته می‌شود به موارد توافقی نیز تعمیم داده شود.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد:  قانون حمایت از تولید عملاً از شهرداری‌ها خواسته  درصورتی‌که پرداخت‌های اجرای عملیات پروژه‌های عمرانی، تفریحی و گردشگری به‌صورت نقدی انجام  شود، شهرداری می‌تواند  تا 85 درصد عوارض را اخذ کند  بنابراین در برخی پروژه‌های عمرانی و رفاهی می‌توان از این ظرفیت قانونی استفاده کرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما