شناسهٔ خبر: 24215625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| چندقطبی کردن جامعه به ضرر مردم است

R41405/P1494/S6,75/CT11

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه چندقطبی کردن جامعه به ضرر مردم است گفت: اتفاقات رخ‌داده در کشورهایی مانند یمن و ایستادگی آنها در برابر عربستان سعودی نتیجه انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام والمسلیمن رئیسی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای گردان 155 حضرت علی‌اصغر(ع) سپاه  انصارالحسین همدان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از مقام شهید و شهادت در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) عمل بسیار ارزشمندی است.

 وی با تشریح جایگاه صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیه در نزد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) از کلمه بضعه تنها برای دو تن از اهل‌بیت(ع) یعنی حضرت زهرا(س) و امام رضا (س) استفاده کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی تشریح معنای لغوی کلمه بضعه بیان کرد: این کلمه علاوه بر اینکه به معنای پاره تن به‌کاربرده می‌شود ازنظر لغوی نیز به معنای سرمایه است بنابراین به کار بردن این کلمه از سوی پیامبر اکرم(ص) می‌تواند به معنای سرمایه نیز باشد.

وی عنوان کرد: در بدن انسان همه اعضا سرمایه هستند اما برخی نقش حیاتی دارند مانند اینکه انسان می‌تواند بدون دست زندگی کند اما زندگی بدون قلب برای او امکان‌پذیر نیست.

رئیسی تأکید کرد: به کار بردن این کلمه از سوی پیامبر اکرم(ص) برای حضرت صدیقه طاهره(س) و امام رضا(ع) نشان می‌دهند نقش این دو معصوم(ع) در طول حیاتشان ممتاز و بی‌نظیر بوده است.

 وی بابیان اینکه امام رضا(ع) با حیله مأمون از مدینه به‌سوی طوس آمدند و ولایت‌عهدی را پذیرفتند، گفت: مأمون می‌خواست با این کار ضمن کنترل کردن امام رضا(ع)، ایشان را از جایگاه مخالفت حکومت به موافق تغییر دهد و شیعیان را طرفدار خود کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مأمون تصمیم داشت با به ولایت‌عهدی رساندن امام رضا(ع) خود را طرفدار دین و پیشوایان دین معرفی کند اظهار داشت: مأمون به دنبال هضم جایگاه امامت در خلافت بود برای همین نیز امام رضا(ع) را با تهدید به قتل، مجبور به پذیرفت ولایت‌عهدی کرد.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) این حرکت و تهدید را تبدیل به فرصت برای نشر معارف دینی کردند فرصتی که جز برای صادقین(ع) پیش نیامده بود.

رئیسی ابراز کرد: در این فرصت شبکه نمایندگان و وکلای امام رضا شکل گرفت، شبکه‌ای که امامان بعد از امام رضا(ع) آن را تقویت کردند به همین دلیل این چهار امام معصوم را  ابن الرضا می‌نامند.

وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) با این شبکه‌سازی یک شبکه مستقل از حکومت تشکیل دادند که تمام زنان و مردان آزاده در آن متشکل شدند افزود: امام رضا(ع) حتی هنگام بیان مسائل شرعی نیز  فاصله خود با حکومت بنی العباس را مشخص کردند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) در سیره و روش خود با ظلم کنار نیامدند گفت: ضدیت با ظلم و استکبار یک راهبرد اساسی در دین است به همین دلیل نیز در طول تاریخ حیات امامان ما روش‌های مبارزه عوض‌شده اما ارزش‌ها تغییر نکرده است.

وی تصریح کرد: امروز نیز مبارزه با ظلم وجود دارد و تنها روش‌ها فرق کرده است چراکه ظلم همچنان ظلم است و نمی‌توان با آن کنار آمد.

رئیسی ابراز کرد: دستگاه مأمونی نتوانست امامت را در خلافت هضم کند چرا امام رضا(ع) به‌عنوان پاره و سرمایه پیامبر اکرمم(ص)، اسلام که سرمایه ایشان بود را با روش قوی و دقیق حفظ و نقشه مأمون را نقش بر آب کرد.

وی بابیان اینکه امام رضا(ع) پیش از شهادت خود شخصیت مأمون را مفتضح ساخت به همین دلیل نیز مأمون تصمیم به قتل امام رضا(ع)گرفت، گفت: در زمان صدیقه طاهره(س) نیز نقش ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) بسیار مهم بود.

 تولیت آستان قدس رضوی با تشریح حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: اگر هدایت حضرت زهرا در آن برهه از تاریخ نبود امروز دین اسلام نمی‌رسید چراکه حضرت زهرا(س) نیز به‌عنوان سرمایه وجودی پیامبر(ص) اجازه نداد امامت در خلافت هضم شود.

 وی با تأکید بر اینکه هیچ نعمتی بالاتر از نعمت هدایت و ولایت نیست ابراز کرد: اگر همه نعمت‌ها وجود داشت اما نعمت هدایت الهی نبود زندگی ما بازندگی باقی موجودات تفاوتی نمی‌کرد چراکه اساساً انسانیت انسان درگرو ارتباط با وحی وزندگی تحت ولایت الهیه است.

رئیسی بابیان اینکه خداوند برای هیچ نعمتی جز نعمت ولایت و امامت بر انسان منت ه است  تصریح کرد: امروز کشور ما نعمات بسیاری دارد بااین‌وجود اگر نعمت ولایت الهی بر ما نبود امروز حکومت ما با دیگر حکومت‌ها فرقی نداشت پس آنچه سبب شده حکومت ما مقدس شود ولایت الهی است.

وی با اشاره به اینکه در تمام این شئون اساس رأی مردم است مطرح کرد: اساس قرار دادن رأی مردم به‌واقع در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نه مانند برخی کشورها که این اصل به موضوعی تشریفاتی تبدیل‌شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون بسیار پیشرفته به شمار می‌آید گفت: دلسوزترین فرد در جامعه به ما ولی المسلمین است و حرفی که از زبان ایشان بیان می‌شود نیز در برای رفع مشکلات مردم و دغدغه‌های آن‌ها است.

وی تصریح کرد: امروز برخی وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند به‌عنوان‌مثال تنها دو درصد از نهادهای اقتصادی زیرمجموعه دفتر رهبری فعالیت می‌کنند این در حالی است که 98درصد نهادهای اقتصادی در اختیار دولت است پس نباید به‌جای پاسخگویی به ملت، قانون و ناظران، مسائل دیگری را مطرح کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه افراد باید نسبت به مسئولیت خود در محضر خداوند متعال و مردم پاسخگو باشند، افزود: امروز در نظامی زندگی می‌کنیم که مشکلات موجود در آن به دلیل زاویه گرفتن با نظام و رهبری به وجود می‌آید چراکه ما هر جا به حرف امام(ره) و مقام معظم رهبری عمل کردیم به موفقیت دست‌یافتیم.

وی اظهار داشت:دلیل بروز مشکلات در کشور برای این است که برخی می‌خواستند نسخه حل مشکلات را از بیگانگان بگیرند و فکر می‌کردند آن‌ها می‌توانند گره از مشکلات ما باز کنند درحالی‌که باز شدن این گره به دست جوانان توانمند کشور محقق می‌شود.

 تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه پیام تمامی شهدای ما نیز بر چهار محور انجام کار برای رضای خدا، تنها نگذاشتن امام، غافل نشدن از دشمن و مبارزه با استکبار استوار است عنوان کرد:همه ما مخاطبان وصایای شهدا هستیم و باید به آن‌ها عمل کنیم.

 وی گفت: راه شهدا، راه عزت افتخار و "ما می‌توانیم" است بنابراین امیدوارم همچنان که کشور ما در امر سیاسی مستقل است در دیگر حوزه‌ها نیز مانند بخش اقتصادی به استقلال دست یابد.

رئیسی افزود: ما می‌توانیم در داخل کشور به‌گونه‌ای کارکنیم که دشمن ناامید شود با داشتن ذخایر ارزشمند و منابع انسانی عظیمی که در اختیارداریم می‌توانیم اقتصاد مقاوم را  ایجاد کنیم.

وی استفاده از اقتصاد دریایی و اقتصاد فضای مجازی را ازجمله راهکارهای تولید ثروت در جامعه برشمرد و اظهار داشت:همه ما یعنی همه احزاب، اقشار و گروه‌های موجود در کشور وظیفه‌داریم کشور را کمک کنیم تا به پیشرفت لازم دست یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه چندقطبی کردن جامعه به ضرر جامعه  است ابراز کرد: اتفاقات رخ‌داده در کشورهایی مانند لبنان و یمن و ایستادگی آنها در برابر دشمنان نتیجه انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: پیام و خون شهدای ما سبب روشنگری در جهان و بیداری اسلامی در منطقه شده  است چراکه خدا می‌خواهد بانام حسین (ع)و خون زهرا مرضیه(س) عالم را متحول سازد.

رئیسی با اشاره به اینکه نسخه اصلاحی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه است بیان کرد: تمام خیرهای عالم در محضر زهرا مرضیه سلام‌الله‌علیه است کسی که با خطبه‌های آتشین و افشاگری‌های خود مانع از هضم شدن امامت در خلافت شد.

 وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س)با خطبه‌های خود چهره نفاق را معلوم کرد و با اشک‌های خود دست به افشاگری زد ابراز کرد: ظلم‌هایی که امروز بانام دین در جهان رخ می‌دهد به دلیل فاصله‌ای است که در زمان سقیفه بین مردم و امامت ایجاد شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما