شناسهٔ خبر: 24215601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"نیروهای هوایی مصر حمله‌ای به درنه در لیبی نداشته‌اند"

یک مسئول نظامی عالی رتبه لیبیایی اعلام کرد که ادعاهایی مبنی بر حملات هوایی نیروهای مسلح مصر به پایگاه‌هایی در درنه در لیبی صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این منبع نظامی اعلام کرد که هماهنگی میان فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی و طرف مصری طی عملیات آزادسازی شهر درنه از چنگ گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی مستقر در داخل شهر درنه وجود دارد.

این مسئول همچنین افزود: ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروهای ارتش مصر حملات هوایی به درنه داشته‌اند، به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تاکید کرد: انجام حملات مصر یا بنا به درخواست لیبی انجام می‌شود یا با هماهنگی میان فرمانده کل ارتش و دولت مصر که از حامیان برجسته تحقق ثبات در کشور ما هستند، صورت می‌گیرد.

این مسئول لیبیایی امکان هدف قرار گرفتن پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در درنه توسط ارتش مصر را بعید ندانست. این امر همزمان با آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش لیبی برای آزادسازی این شهر از دست گروه‌های تروریستی و تندروهای تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی مصر در شهر مذکور صورت می‌گیرد.

اظهارات این مسئول لیبیایی پس از آن مطرح شده است که شورای عالی کشور در غرب لیبی در بیانیه‌ای اقدام مسئولان طبرق واقع در شرق این کشور را به دلیل درخواست برای مداخله نظامی مصر در لیبی را محکوم و آن را " نقض آشکار حاکمیت این کشور" خواند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما