شناسهٔ خبر: 24215279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقق 20 درصدی موظفی طرح کارورزی هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از تحقق 20 درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح کار وزر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، محمدعلی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ازسه هزار و 915 سهمیه اختصاصی برای جذب فارغ التخصیلان دانشگاهی در استان 20 درصد جذب واحدهای پذیرنده و کارگاه های اقتصادی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر مزایای این طرح برای متقاضیان دانشگاهی جویای کار و واحدهای پذیرنده گفت: بنگاه های اقتصادی به مدت 6 ماه کارورزان را آموزش می دهند و دولت در این مدت فرد مهارت آموز را بیمه می کند.
محمدعلی سلیمی افزود: بنگاه اقتصادی پس از دوره مهارت آموزی در صورت جذب کارورز تا 2 سال از مالیالت معاف است و در این مدت فرد کارورز هم مبلغ 310 هزار تومان حق الزحمه می گیرند.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مبلغ 800 میلیارد تومان اعتبار هم برای دو طرح اشتغال فراگیر شهری و اشتغال روستایی و عشایر استان جذب شده است.
سلیمی گفت: 352 میلیارد تومان از این اعتبارات برای ایجاد و توسعه بنگاه های اقتصادی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شهری و مبلغ 400 میلیارد تومان اعتبار هم برای اشتغال در بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی روستاها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این تسهیلات در مناطق روستایی مرزی با بهره 4 درصد و مناطق دیگر روستایی با سود 6 درصد پرداخت می شود.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.
سلیمی گفت: بانک ها هم موظف شده اند تا دو هفته نسبت به پرداخت تسهیلات برای طرح های مصوب کارگروه اقدام کنند.
استاندار هرمزگان هم گفت: دستگاه های اجرایی تا پایان سال باید طرح اولیه را برای جذب اعتبارات اشتغال پایدار و و فراگیر مصوب کنند.
فریدون همتی افزود: همه فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و شیلات در استان برای پرورش دام زنده و شتر تسهیلات صفر درصد دریافت می کنند.
وی گفت: سقف پرداخت بسته به توجیه فنی و اعتباری طرح است.

انتهای پیام/ز

تحقق 20 درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی

برچسب‌ها:

نظر شما