شناسهٔ خبر: 24215197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بهترین خوراکی‌ها برای صبحانه رژیمی

طبق تحقیقات انجام شده روی رژِیم لاغری افراد دارای اضافه‌وزن، متخصصین لاغری و تغذیه بر این باورند که مصرف صبحانه در ابتدای روز از روند دریافت کالری در ادامه آن جلوگیری می‌کند، به این معنا که با خوردن صبحانه، فرد دیگر علاقه و اشتهایی به خوردن غذای زیاد در ادامه روز ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز ، وقتی صبحانه میل می‌کنید، بدن و سلول‌های آن را بعد از چند ساعت گرسنگی در طول شب، تغذیه کرده‌اید و دیگر پیام‌های مغزی مبنی بر گرسنه بودن دریافت نخواهد شد. به همین علت شخص دیگر به خوردن غذاهای شیرین و چرب تمایلی ندارد. ضمن اینکه خوردن صبحانه باعث می‌شود کاهش وزن و وزن مطلوبی که بعد از رژیم کسب کرده‌اید، ثابت باقی بماند و دوباره چاق نشوید.

میوه‌ها و سبزیجات مناسب برای صبحانه
 

سیب میوه زیبایی است و برای پوست صورت بسیار مفید است. اما این میوه منبع غنی فیبر است که از چاقی شکمی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. برای وعده صبحانه یک عدد سیب به همراه یک فنجان ماست کم‌چرب میل کنید.
این صبحانه خودش یک ماسک طبیعی برای پوست است. از فواید ماسک ماست برای زیبایی غافل نشوید.
 
انواع توت

 
مصرف انواع توت برای صبحانه، یکی از بهترین مواد برای لاغر شدن است. این میوه‌ها دارای آنتی‌اکسیدان هستند که برای قلب بسیار مفید می‌باشند. توت‌ها در بدن از شکل‌گیری سلول‌های چربی جلوگیری می‌کنند و به این صورت مانع از چاق شدن نیز می‌گردند.
از این میوه‌ها همراه با بلغور جو دوسر و یا غلات استفاده کنید تا نتیجه دلخواهتان حاصل شود.
 
فلفل دلمه‌ای

 
سبز، قرمز و زرد ، منجمد یا تازه، هیچ فرقی نمی‌کند فلفل دلمه‌ای همیشه بهترین همراه برای استفاده در کنار تخم‌مرغ است. این سبزیجات خوش‌عطر دارای ویتامین C است که برای چربی‌سوزی و تبدیل کربوهیدرات به سوخت بسیار مناسب است. از فلفل دلمه‌ای برای درست کردن انواع املت و سوپ لاغری و همچنین تهیه سالادهای رژیمی کمک بگیرید.
این ماده کالری کمی دارد و از چاقی جلوگیری می‌کند.
 
بروکلی

 
شروع روز با یک سبزیجات مفید که وزن شما را کاهش می‌دهد و بسیاری از مواد مغذی برای زیبایی و سلامتی شما را دارا است، بسیار عالی می‌باشد.
از کلم بروکلی برای درست کردن اسموتی لاغری و یا همراه با قارچ، گوجه‌فرنگی و پیاز در یک املت خوشمزه استفاده کنید. کبابی کردن این ماده غذایی در کنار غذاهای دریایی و گوشتی نیز بسیار مفید می‌باشد.
 
هندوانه
 
هندوانه و آب آن برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است. طبق تحقیقاتی که روی ورزشکاران قدرتی صورت گرفته است، نشان داده شده است که هندوانه می‌تواند از درد عضلانی در بدن بکاهد و چربی اضافی بدن را دفع کند. بنابراین این میوه در کاهش توده چربی بدن مفید است.
اما اگر مبتلا به قند خون بالا هستید، بهتر است از میوهایی که برای بیماری دیابت مفید هستند، استفاده کنید زیرا ممکن است مصرف هندوانه قند خون را بالا ببرد.
 
اسفناج
 
اسفناج سرشار از فیبر است و کالری بسیار کمی دارد. این ماده می‌تواند حجم معده شما را پر کند و انرژی شما را تا ساعت‌های طولانی تامین نماید، بدون آنکه بر وزن شما بیافزاید.
اسفناج دارای امگا3 و فولات است که از بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و سکته مفزی جلوگیری می‌کند. از این سبزی پرخاصیت در سوپ‌ها، سالادها و یا همراه تخم‌مرغ و املت استفاده کنید تا سلامتی و تناسب اندام بیشتری داشته باشید. ضمن اینکه زنان برای استفاده از این سبزی بیشتر مورد تاکید هستند زیرا پوکی استخوان در زنان شایع‌تر است.

نظر شما