شناسهٔ خبر: 24214826 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

معاون فنی و توسعه‌ی شبکه‌‌ی همراه اول در گفت‌وگو با سیتنا:

السد قطر- پرسپولیس ایران/ جنگجوهای سرخ در پی فتح دوحه

روز دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، سه‌شنبه اول اسفند ۹۶، ساعت ۱۹:۰۰، ورزشگاه حمد بن جاسم دوحه داور: محمدتقی الجعفری (سنگاپور)، کمک‌ها: لی تزو لینگ و رونی کوه مین (سنگاپور)

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر ورزشی، برتری در روز اول باعث شد تقابل دو تیم در روز دوم مرحله گروهی به فینالی زودرس در راه صدرنشینی تبدیل شود. السد در خارج از خانه الوصل را از پیش‌رو برداشت و پرسپولیس هم در خانه، رقیب ازبک را گلباران کرد تا همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود این دو تیم مدعیان اصلی صعود لقب بگیرند. اسوالدو فریرا و شاگردانش که بعد از سال‌ها درجا زدن در پلی‌‌آف توانستند جواز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به صورت مستقیم دریافت کنند در حال حاضر به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ ستارگان با در اختیار داشتن کلکسیونی از ستاره‌های دوملیتی قطری و خارجی رؤیاهای زیادی در رقابت‌های آسیایی دارند که صعود به جمع تیم‌های برتر لیگ قهرمانان یکی از اهداف آنهاست.

حضور مردی به نام ژاوی در میانه میدان و همین‌طور بهره بردن از زوج الجزایری در خط حمله توأم شد با درخشش یک مدافع ایرانی در ساختار تدافعی تا السد به تیمی کامل تبدیل شود که با ایده‌های پیرمرد پرتغالی و کارکشته روی نیمکت به کمتر تیمی باج بدهد. نقطه قوت السد را باید در همان میانه میدان جست‌وجو کرد جایی که مهندس ژاوی با حمایت همه‌جانبه تعدادی از ملی‌پوشان قطری توانسته با آزادی عمل رهبری تیم را در دست بگیرد و زمینه برتری رؤسای دوحه را فراهم کند. پرسپولیس درست مثل میزبان قطری در بهترین فرم و روزهای خود راهی دوحه شده است تا گامی بلند در راه صعود و صدرنشینی بردارد. برانکو و شاگردان غیرقابل مهاری که در اختیار دارد فرداشب در صورت فتح دوحه دیگر نگرانی از بابت صعود نخواهند داشت چون برتری مقابل السد می‌تواند نیمی از راه صعود را هموار کند.

پرسپولیس که همچون السد از نظر مهره کمبودی ندارد با بهره کامل از ظرفیت‌های فنی و تاکتیکی موجود این روزها تیمی جنگجو و جاه‌طلب در اختیار دارد که مهار آنها کار هر تیمی نخواهد بود. از خط دفاع گرفته تا خط میانی و تهاجمی تفکرات تاکتیکی پروفسور کروات به خوبی پیاده شده تا طرفداران این تیم تنها به دیدن بردهای تیم محبوب‌شان عادت کنند. برانکو با علم به این واقعیت که بازی با السد می‌تواند تفاوت‌های آشکاری با تمام بازی‌های قبلی داشته باشد فرداشب در دوحه کمی جنبه احتیاط را نیز چاشنی کار شاگردانش خواهد کرد تا غافلگیر نشوند و با حوصله برنامه‌های تاکتیکی خود را در زمین مسابقه پیاده کنند. حال با این تفاسیر و شرایط مناسبی که هر دو تیم برای این بازی دارند باید منتظر ماند و دید در شطرنج مربیان کروات و پرتغالی در ورزشگاه زیبای حمد بن جاسم خنده بر لب برانکو خواهد نشست یا فریرا.

چهره‌ها

شاید در نگاه اول رویارویی مرتضی پورعلی‌گنجی با پرسپولیسی‌ها باعث شود همه از مدافع ملی‌پوش ایرانی به عنوان چهره نام ببرند اما حضور بازیکنی به نام ژاوی ارناندس بدون هیچ شک و تردیدی نگاه‌ها را به کاپیتان سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا جلب می‌کند. ژاوی به عنوان فرمانده السد در میانه میدان فرداشب جنگی دیدنی با هافبک‌های پرسپولیس خواهد داشت که همین امر می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی بزرگ بیفزاید. ستاره اسپانیایی که با وجود پا به سن گذاشتن همچنان یکی از باهوش‌ترین و زیرک‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیاست تنها به یک غفلت کوچک نیاز دارد تا سرنوشت را رقم بزند.

علی علیپور درست مثل لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا هم کار خود را با آقای گلی استارت زد و دبل این بازیکن مقابل حریف ازبک بیشتر از قبل نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. گلزن اول سرخپوشان که حالا لقب ملی‌پوش را نیز یدک می‌کشد فرداشب در ورزشگاه زیبای حمد بن جاسم دوئلی تمام مازندرانی با هم‌استانی خود در خط دفاع السد خواهد داشت؛ تقابل این مهاجم با پورعلی گنجی! علیپور که دوست ندارد فرصت طلایی آقای گلی در آسیا و تضمین جایگاهش در فهرست تیم ملی را از دست بدهد به امید شکست دادن مدافع هم‌استانی خود در السد به میدان می‌رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما