شناسهٔ خبر: 24214823 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

معاون فنی و توسعه‌ی شبکه‌‌ی همراه اول در گفت‌وگو با سیتنا:

استقلال ایران – الهلال عربستان/ غول‌کشی در مسقط

روز دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، سه‌شنبه اول اسفند ۹۶، ساعت ۱۹:۰۰، ورزشگاه السیب مسقط داور: ریوجی ساتو (ژاپن) کمک‌ها: ساگارا تورو و یاماتوشی هیروشی (ژاپن)

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، مصاف دو تیم همواره در غرب قاره ‌کهن یکی از دوئل‌های جذاب در عین حال حیثیتی قلمداد می‌شود. دو باشگاه پرافتخار و پرطرفدار در ایران و عربستان که کری‌های فراوانی با هم دارند و حالا مشکلات دیپلماتیک باعث شده تا بر میزان حساسیت‌های حاکم بر آن در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از قبل افزوده شود.

تساوی در روز ابتدایی تورنمنت نیز از سوی دیگر بر اهمیت جدال فرداشب دو تیم در مسقط افزوده است چون تیم برتر این مصاف می‌تواند بخت اول صعود از گروه مرگ لقب بگیرد. استقلال با وینفرد شفر در گام اول توانست ضمن ارائه نمایشی دیدنی به نتیجه قابل قبولی نیز مقابل الریان برسد؛ نتیجه‌ای که حتی می‌توانست توأم با سه امتیاز هم باشد اما در نهایت یک امتیاز طلایی را عاید پیرمرد آلمانی و شاگردانش کرد. استقلال مسلماً اگر فرداشب در مسقط بتواند همان نمایش نیمه دوم برابر الریان را تکرار کند، با کمی دقت و هوشیاری بیشتر در بهره بردن از موقعیت‌های گلزنی می‌تواند به آنچه نیاز دارد، برسد. شاید بیشترین نگرانی‌ها پیرامون اردوی استقلال به خط حمله بازگردد چون هنوز ضعف‌های موجود در این پست برطرف نشده است.

مسلماً با آماده شدن تیام و هماهنگی این بازیکن سنگالی با علی قربانی و سایر عناصر تهاجمی خیال شفر تا حدودی آسوده شود؛ بازیکنی که فردا می‌تواند برگ برنده استقلال نیز لقب بگیرد. در آن سوی میدان رامون دیاز و شاگردانش نیز در شرایطی متفاوت تنها چشم به برتری در بازی با استقلال دارند تا از زیر بار فشارها و انتقادات خارج شوند. از دست دادن دو مهره کلیدی خارجی به نسبت فصل قبل تأثیر زیادی در روند قهرمان عربستان داشته تا رامون دیاز بعد از تساوی با العین در بازی هفته قبل بیشتر از قبل در مظان اتهامات از سوی طرفداران و کارشناسان قرار بگیرد که گزینه‌های جانشینی مناسبی برابر خریبین و کارلوس ادواردو انتخاب نکرده است.

الهلال که در لیگ عربستان هم با بردهای خفیف و نه قاطعانه نشان داده از فرم مطلوب و با نشاط فصل قبل فاصله دارد، همچنان یکی از تیم‌هایی است که نباید دست‌کم گرفته شود. حضور تعداد پرشماری از ملی‌پوشان سعودی در کنار خریدهای گران‌قیمت خارجی باعث شده تا این تیم فرداشب در مسقط حریفی دست‌وپا‌گیر برای استقلال لقب بگیرد که عبور از سد آنها چندان آسان نخواهد بود. به هر ترتیب جنگ غول‌های فوتبال باشگاهی غرب آسیا در مسقط می‌تواند تبعات و حواشی بسیار زیادی در پی داشته باشد که باید دید در این جنگ تمام‌عیار شفر می‌برد یا دیاز آرژانتینی.

چهره‌ها

سرور جپاروف ستاره ازبکستانی بعد از نمایش درخشانی که مقابل الریان داشت، کاملاً نشان داد چرا حضورش در ترکیب اصلی باعث می‌شود تا استقلال فوتبالی متفاوت به اجرا بگذارد. ملی‌پوش ازبک با وجود اینکه پا به سن گذاشته، همچنان یک سر و گردن از تمام بازیکنان هم‌پستی خود بالاتر و باهوش‌تر در میدان ظاهر می‌شود تا جایی که بر اساس آمار ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در هفته نخست بیشترین پاس منجر به ایجاد موقعیت گل نیز از جانب این بازیکن بود تا در صدر بهترین‌ها قرار بگیرد، از همین‌رو می‌توان جپاروف را چهره اصلی آبی‌ها مقابل الهلال قلمداد کرد.

اشرف بن شرقی ستاره مراکشی را می‌توان خطرناک‌ترین مهره الهلال در بازی فرداشب قلمداد کرد. پدیده جدید فوتبال مراکش که لقب «دیبالا» را از فوتبال‌دوستان این کشور دریافت کرده، بعد از انتقال گران‌قیمت به اردوی الهلال خیلی زود تأثیرگذاری‌‌اش در مسابقات داخلی را نشان داد گرچه هفته قبل او نتوانست گرهی از مشکلات این تیم مقابل العین باز کند. بن شرقی با توانایی خاصی که دارد، بدون شک  خطرناک‌ترین بازیکن در ساختار تهاجمی قهرمان عربستان است گرچه در کنار او باید از ازکوئل چیروتی دیگر خرید جدید الهلالی‌ها نیز به نیکی یاد کرد چون مهاجمی گلزن و تمام‌کننده است.

انتهای پیام

نظر شما