شناسهٔ خبر: 24214789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استراتژی کره جنوبی سرمایه گذاری اقتصادی در استان های ایران است + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

سفیر کره جنوبی در ایران : استراتژی دولت کره جنوبی تقویت روابط و همکاری دو کشور با سرمایه گذاری اقتصادی به خصوص صنعت استان هاست .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران در جمع فعالان اقتصادی استان سمنان با بیان این مطلب گفت :  ایران دومین تامین کننده نفت کره حنوبی است و به این لحاظ ارتباط با این کشور حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد : استراتژی دولت کره این است که روابط بین دو کشور مستحکم تر شود و دولت کره مایل است که شرکت های کره ای در ایران سرمایه گذاری کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان هم در این نشست گفت : این استان در زمینه های مختلف آمادگی همکاری و روابط دوجانبه اقتصادی با کره جنوبی را دارد.
محمد همتیان افزود :برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه های صنعت و کشاورزی به منظور معرفی ظرفیت های ایران و استان سمنان در این زمینه موثر است.
علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز گفت: اعزام هیات های تجاری دو کشور و عقد قراردادهای همکاری در بخش های مختلف اقتصادی ، گردشگری و بهداشت و درمان از  اهداف برقراری ارتباط با کشور کره جنوبی است.
استان سمنان در حال حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد .
در این استان یک هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
در بخش گردشگری نیز این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی ظرفیت خوبی دارد
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1920134" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2037279/1920134?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما