شناسهٔ خبر: 24214701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از درهای حرمین عسکریین(ع) در صحن امام زاده سید مظفر(ع) بندرعباس

بندرعباس- ایرنا - مراسم رونمایی از 2 در حرمین عسکریین(ع) شامگاه دوشنبه همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم و مسئولان در صحن امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان در این مراسم گفت: این 2 در، روز سه شنبه نیز در حرم امام زاده سید مظفر (س) مهمان تجمع هیات های مذهبی بوده و سپس در همین روز به سمت زیارت پنجه علی واقع در دو راهی ایسینی، تازیان و ایسین حرکت داده می شود.
سید کاظم موسوی افزود: روزهای سوم و چهارم اسفند ماه نیز این درها نیز حسینیه شهدای گمنام واقع در شیلات قدیم هرمزگان به سمت قلعه قاضی، حسن لنگی و دیگر توابع شهر بندرعباس ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 4 در حرمین عسکریین (ع) در هرمزگان ساخته شده است، گفت: 2 در دیگر در منطقه هشتبندی میناب و حاجی آباد ساخته شده که پس از رونمایی و بدرقه در شهرهای اطراف وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان می شود.
این مسئول اظهار کرد: عملیات ساخت 4 در حرمین عسکریین (ع) از مهرماه سال گذشته در هرمزگان آغاز و بهمن ماه امسال به پایان رسید و تا پایان اسفند ماه به کشور عراق ارسال می شود.
موسوی افزود: هر در حدود 400 کیلوگرم وزن دارد که در مجموع برای این درها 40 میلیارد ریال از محل مشارکت ها و نذرهای مردمی هزینه شده است.
وی گفت: بر روی این درها از ورق های مسی، آب طلا و میناکاری صورت گرفته است که در هر دری حدود یک کیلوگرم طلا و 130 کیلوگرم مس به کار رفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان خاطرنشان کرد: ساخت در های حرمین عسکریین (ع) توفیق می خواهد که برای نخستین بار این کار عظیم در این استان آن هم با مشارکت مردم رقم خورد.
موسوی اضافه کرد: هم اکنون کار ساخت 4 در حرم مطهر امام زاده سید محمد(ع) عموی امام زمان (عج) نیز در هرمزگان آغاز شده که برای ساخت آن در مجموع 24 میلیارد ریال هزینه در بر می گیرد.
وی گفت: در صورت تامین اعتبار امیدواریم تا شهریور ماه سال 97 این درها تکمیل و به کشور عراق ارسال شود.
وی یادآورشد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را برای ساخت درهای حرمین و توسعه صحن های عتبات عالیات به شماره حساب جاری بانک رسالت 3411113 و شماره کارت 5041727010003703 و یا شماره جاری بانک قرض الحسنه ایران 20811215961071 واریز کنند.
4 در متعلق به حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا و 4 در نیز متعلق حرم امام زاده محمد عموی امام زمان (عج) در شهر بلد عراق است.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما