شناسهٔ خبر: 24214700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سئول و واشنگتن طرح خود را برای برگزاری مانور مشترک اعلام می‌کنند

وزیر دفاع کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد: سئول و واشنگتن طرح خود را برای برگزاری مانور مشترک تا پیش از آوریل اعلام می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، آمریکا و کره جنوبی توافق کردند تا رزمایش‌های مشترک و منظم خود را تا زمانیکه کره جنوبی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ است، برگزار نکنند. اما وزیر دفاع کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد: سئول و واشنگتن طرح خود را برای برگزاری مانور مشترک تا پیش از آوریل اعلام می‌کنند.

از بابت انجام مذاکرات برای تعلیق مانورها مطلع هستم

"چو میونگ گیون"، وزیر اتحاد مجدد دو کره به پارلمان کره جنوبی درباره سوالات قانونگذاران درباره مانورهای مشترک نظامی میان این کشور با آمریکا گفت: من از بابت انجام مذاکرات برای تعلیق این مانورها مطلع هستم.

وی از دادن اطلاعات بیشتر درباره زمان‌بندی این رزمایش‌های خودداری کرد.

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره‌ جنوبی در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری مانورهای نظامی تعلیق شده گفت: من و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پس از بازی‌های پارالمپیک زمستانی که ۱۸ مارس پایان می‌یابد بیانیه‌ای را در این زمینه تا پیش از آغاز آوریل اعلام می‌کنیم.

این اظهارنظر از سوی وزیر دفاع کره‌ جنوبی در حالی مطرح شده که واشنگتن و سئول توافق کرده بودند تا پس از بازی‌های المپیک زمستانی رزمایش‌های مشترک و منظم خود را به حالت تعلیق درآورند.

ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا معمولا در مارس و آوریل دو مانور نظامی با نام‌های "راه حل کلیدی" و "فول ایگل" برگزار می‌کنند که در آنها ۱۷ هزار نیروی آمریکایی و بیش از ۳۰۰ هزار نیروی کره جنوبی حضور دارند.

کره شمالی این رزمایش‌ها را آمادگی دو کشور برای حمله می‌داند و در واکنش به این مانورهای نظامی از سوی آمریکا و کره جنوبی دست به آزمایش‌های اتمی و موشکی می‌زند.

از زمان تصمیم‌گیری برای به تاخیر انداختن این رزمایش‌ها، کره جنوبی موافقت کرده تا نخستین مذاکرات رسمی با کره جنوبی را انجام دهد و همچنین در جریان این مذاکرات بوده که وزرشکارانش را برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی اعزام کرده است.

نظر شما