شناسهٔ خبر: 24214659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان غربی| تراز دریاچه ارومیه ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافت

R41361/P1357/S6,48/CT1

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی اظهار داشت: نسبت به ماه قبل 9 سانتی متر افزایش تراز داشته‌ایم و تراز در 30 دی ماه 1270.31 بود که 30 بهمن 1270.40 است.

وی خاطرنشان کرد: امروز 86 متر مکعب بر ثانیه ورود آب به دریاچه در حوزه آبریز آذربایجان غربی را شاهد هستیم که از سمت جنوب و رودخانه‌های سیمینه، زرینه، قدار و باراندوز تا 4 روز آینده وارد دریاچه خواهند شد و تاکنون به پیکره اصلی نرسیده‌اند و امید می‌رود تراز تا 7 سانتی متر افزایش یابد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: بارش‌ها در حوزه آبریز دریاچه تاکنون به 175 میلی متر رسیده است و خوشبختانه این بارش‌ها 60 میلی متر افزایش یافته است و تراز مخزن‌ها نیز کمتر بود که با توجه به دبی برخی از سدها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 20 سانتی متر کاهش یافته و تراز سال گذشته 1270.60 بود ولی به سبب کاهش بارش‌ها تراز دریاچه کاهش یافت ولی بارش‌های اخیر امیدواری را به دریاچه برگردانده است.

سرخوش بیان کرد: از یکم اسفندماه نیز نخستین رهاسازی سد شهر چایی با ظرفیت 16 مترمکعب در ثانیه و با ظرفیت کلی 52 میلیون مترمکعب شروع می‌شود و این رهاسازی تا یک ماه ادامه دارد و دیگر سدها نسبت به منابع و مصارف در این مهم نقش خواهند داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما