شناسهٔ خبر: 24214644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستگیری عامل ارسال محتوای مستهجن در گیلان

صاحب‌خبر -
رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر مستهجن به قصد مزاحمت در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمدخانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زن و شوهر ۲۶ و ۲۷ ساله گیلانی مبنی بر ارسال محتوای بی‌شرمانه برای آن‌ها در شبکه اجتماعی موبایلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با پی جویی‌های فنی و پلیسی، عامل ارسال محتوای مستهجن به شکات در شبکه اجتماعی موبایلی شناسایی شد که مردی ۳۶ ساله اهل و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود، به دستور مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ محمدخانی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده از متهم، مشخص شد متهم دوست سابق شاکی بوده و به قصد مزاحمت اقدام به ارسال تصاویر مستهجن به شکات در شبکه اجتماعی کرده است.

وی گفت: با توجه به اعتراف متهم و ادله دیجیتال کشف شده، در نهایت متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به فصل چهارم از قانون جرایم رایانه‌ای گفت: این فصل به «جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی» اختصاص داده شده است و بر اساس ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد ارسال یا انتشار یا تجارت، تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی افزود: لذا کاربرانی که فعالیت خود را بر مبنای جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی پایه‌گذاری کرده‌اند بدانند که از نظر قانون عمل آن‌ها مجرمانه است و برخورد قانونی در پی دارد.

سرهنگ محمدخانی در پایان گفت: کاربران می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نظر شما