شناسهٔ خبر: 24214543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خداحافظ اي همه هستي ام...

غمي آنچنان سخت و سنگين که بيش از توان علي بود؛ نه تشييع تابوت زهرا، که تشييع جان علي بود؛ خداحافظ اي همه هستي ام...

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مراکز استان ها، زمانى كه حضرت زهرا سلام الله علیها از دنيا رفت، امام على علیه‌السلام آمد و روپوش را كنار زد و كنار حضرت، وصيت‌نامه كتبى را مشاهده نمود: «بسم الله الرحمن الرحيم، اين وصيت‌نامه فاطمه دختر رسول خدا است به يگانگى خداوند شهادت می‌‌دهم و شهادت می‌‌دهم كه محمد صلی الله علیه و آله رسول خداست، بهشت و دوزخ حق است و در وجودقیامت شكى نيست. خداوند مردگان را مبعوث می‌‌كند. يا على! خدا مرا همسر تو قرار داد تا در دنيا و آخرت با هم باشيم. اختيار در دست تو است. يا على! در شب مرا غسل بده و كفن كن و حنوط نما و به خاك بسپار به احدى اطلاع مده اكنون با شما وداع می‌‌كنم. سلام مرا به فرزندانم تا قيامت برسان».

mp4
<div id="video-display-embed-code_1918910" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036661/1918910?width=400&height=300"></script></div>
 
غمي آنچنان سخت و سنگين که بيش از توان علي بود
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1918942" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036661/1918942?width=400&height=300"></script></div>
 :بيان عظمت حضرت زهرا از زبان پيامبر گرامي اسلام

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، بارها و بارها فاطمه (علیها السلام) را ستود و از او تجلیل نمود. در مواقع بسیاری می‌فرمود: "پدرش به فدایش باد" و گاه خم می‌شد و دست او را می‌بوسید. به هنگام سفر از آخرین کسی که خداحافظی می‌نمود، فاطمه (علیها السلام)بود و به هنگام بازگشت به اولین محلی که وارد می‌شد، خانه او بود.

حضرت رسول می‌فرمايند: "فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده است." از طرفی دیگر، قرآن کریم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را از هر سخنی که منشأ آن هوای نفسانی باشد، بدور دانسته و صراحتاً بیان می‌دارد که هر چه پیامبر می‌فرماید، سخن وحی است. پس می‌توان دریافت که این همه تجلیل و ستایش از فاطمه (علیها السلام)، علتی ماورای روابط عاطفی مابین پدر و فرزند دارد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز خود به این مطلب اشاره می‌فرمود. گاه در جواب خرده‌گیران، لب به سخن می‌گشود که خداوند مرا به این کار امر نموده و یا می‌فرمود: "من بوی بهشت را از او استشمام می‌کنم."

در فضيلت حضرت زهرا همه مسلمانان متفق هستند؛ شيعه و سني ندارد

رهبر معظم انقلاب: «... در فضيلت حضرت فاطمه زهرا همه مسليمن متفقند؛ در کتب اهل سنت و شيعه آمده حضرت زهرا سرور زنان اهل بهشت است؛ فاطمه زهرا سيد و نساء اهل جنت است که خيلي مقام بالايي است؛ درس شجاعت، فداکاري، زهد در دنيا، معرفت آموزي از درس هاي حضرت فاطمه زهراست» 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1920623" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2036661/1920623?width=400&height=300"></script></div>

 سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فرا رسید. فاطمه (علیها السلام) آب طلب نموده و بوسیله آن بدن مطهر خویش را شستشو داد و غسل نمود. سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و پارچه‌ای سفید به روی خود کشید؛ چیزی نگذشت که دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، دنیا را ترک نموده و به شهادت رسید؛ در حالیکه از عمر مبارکش بنا بر مشهور، 18 سال بیشتر نمی‌گذشت و بنا بر مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در این دنیا زندگی نمود. 

خداحافظ اي همه هستي ام؛

ام ابيها در قبرستان بقيع آرام گرفت و داغي جانکاه بر دل علي و فرزندانش ماند. 

امروز شهادت سرور بانوان عالم فاطمه زهراست؛ بانوي نمونه و فداکاري که درس آزادگي و پيروي از ولايت را به ما آموخت. 
 

نظر شما