شناسهٔ خبر: 24213965 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت زنان سعودی به دنبال اقدامی قبیح در مسجد‌ الحرام +عکس

تعدادی از زنان سعودی در نزدیکی خانه خدا دست به اقدامی ناشایست زدند که تصویر آن را در ادامه مشاهده می کنید.

صاحب‌خبر -

بازداشت زنان سعودی به خاطر اقدامی ناشایست در مسجد الحرام+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی "السبق" اخیرا از بازداشت 4 زن سعودی در عربستان خبر داد و این ماجرا از اقدام قبیحی که در صحن مقدس مسجدالحرام انجام داده بودند، سرچشمه می گرفت.

"ارم نیوز" با انتشار متنی کامل تر در این باره نوشت: 4 زن عربستانی با ورق بازی در ساحت مقدس مسجد الحرام در جهان اسلام جنجال به پا کردند.

همچنین پیامی از خبرنگار سرشناس سعودی به نام مشعل الزاهد نیز در همین خبر آمده که واکنش شدیدی از خود نسبت به این اقدام توهین آمیز نشان داده است. این روزنامه‌نگار عرب زبان درپی اقدام زننده این 4 زن به بی حرمتی آنها نسبت به قداست این مکان شریف و همچنین توهینشان به احساسات زواران بیت الله الحرام اشاره کرد.

در ادامه متن منتشر شده توسط پایگاه خبری "ارم نیوز" متنی از یک کاربر فعال سعودی به نام "المهاجر" آمده که در آن نیز گفته شده: به سطحی از جهل و استهزا رسیده‌ایم که در این مکان مقدس ورق بازی می کنند.

بازداشت زنان سعودی به دنبال اقدامی قبیح در مسجد‌ الحرام +عکس

وی همچنین در ادامه نوشته خود به نامناسب بودن چنین صحنه ای برای مسلمانان و بی حرمتی این زنان به زائران و نمازگزاران اطراف خود اشاره کرد. این کاربر در پایان متن خود کسانی که اسلام خدا را می‌شناسند اما حدود این دین را نه، نشانه گرفت و مورد سرزنش قرار داد.

اما ریشه این ماجرا فراتر از اقدام این 4 زن و بازداشت آنهاست چرا که کمی پس از این ماجرا سایت"الجزیره" از برگزاری مسابقه رسمی ورق بازی در عربستان تا سطح رقابت ملی در آینده ای نزدیک خبر داده است، آن هم مسابقه ای که 270،000 دلار برای آن جایزه تعیین شده است.

گفتنی است؛ این رقابت که با عنوان ورق‌بازی پادشاه سعودی در ریاض برگزار می شود تمام امور آن تحت نظر اتحادیه ورزشی عربستان بوده است.

بازداشت زنان سعودی به دنبال اقدامی ناشایست در مسجد‌ الحرام+عکس

بازداشت زنان سعودی به دنبال اقدامی ناشایست در مسجد‌ الحرام+عکس

انتهای پیام/

بازداشت زنان سعودی به دنبال اقدامی حرام نزدیک خانه خدا

نظر شما