شناسهٔ خبر: 24213808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.

صاحب‌خبر -
بهرام قاسمی با اعلام این خبر افزود: در این دیدار اعتراض  شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت:  در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی کماکان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد را  اقدامی نا متعارف، سوال برانگیز و غیردوستانه تلقی می کنیم و تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شکل تابعیت مضاعف اعطاء نمی شود، اقدام اخیر دولت سوئد را  بسیار عجیب، غیر اصولی و سوال برانگیز خواند.

سفیر سوئد در پایان به مدیر  کل کنسولی وزارت امورخارجه اعلام کرد مراتب فوق را به دولت و مقامات کشور متبوع خود منعکس خواهد کرد.

نظر شما