شناسهٔ خبر: 24213718 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استمفوردبریج جهنمی برای آبی اناری‌ها/ طلسم‌شکنی مسی یا عرض اندام هازارد؟

بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به قرعه سختی افتاده است و باید در ورزشگاهی به میدان رود که تنها یک بار در آن به پیروزی رسیده است و جالب این که مسی هم تا الان نتوانسته برابر این حریف سخت گلزنی کند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا،  در ادامه دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب دو دیدار حساس دیگر برگزار خواهد شد. دو تیم بارسلونا و چلسی باید برابر هم به میدان بروند.  این دیدار از یک طرف فرصتی برای طلسم شکنی مسی و از طرف دیگر عرض اندام هازارد برای حضور در رئال مادرید است.

چلسی - بارسلونا

در  یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های  این مرحله چلسی در ورزشگاه خانگی خود از بارسلونا پذیرایی  خواهد کرد. دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف هم می‌روند. بارسلونا در رقابت‌های لالیگا با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی جای دارد. این‌ در حالی است که چلسی فصل خوبی را با آنتونیو کونته پشت سر نمی گذارد و در هفته‌های اخیر خبرهای زیادی درباره اخراج این مربی به گوش رسیده است.

چلسی مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با فاصله زیادی که با منچسترسیتی صدرنشین دارد شانسی برای قهرمانی در لیگ جزیره ندارد اما  بارسلونا شانس اصلی قهرمانی در لالیگا است.

تقابل های دو تیم

بارسلونا در استمفوردبریج عملکرد ناامید کننده ای از خود نشان داده است تا جایی که در لندن تنها یک بار توانسته چلسی را آن هم در سال ۲۰۰۶ با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

در پنج دیدار بعدی دو تیم در استمفوردبریج چهار بار چلسی به پیروزی رسیده و یک بار هم بازی با تساوی به پایان رسیده است و این به خوبی نشان می‌دهد  که آبی پوشان لندنی در خانه خود برابر آبی‌ اناری‌ها بسیار مقتدرانه بازی می‌کنند.

در کل دو تیم ۱۲ بار با هم بازی کرده‌اند   که سه پیروزی برای بارسلونا، چهار پیروزی برای چلسی و پنج بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. هر کدام از دو تیم توانسته‌اند  ۱۸ بار دروازه‌بان همدیگر را باز کنند.

چلسی و خاطرات تلخ و شیرین از داوری

هواداران چلسی اصلا خاطرات خوبی از داوری دیدار برابر بارسلونا ندارند. آنها بر این باور هستند که تلخ ترین و بدترین خاطرات داوری علیه تیم آنها و به نفع بارسلونا بوده است. ماه می سال ۲۰۰۹ بود که پپ گواردیولا در اولین سال حضورش روی نیمکت بارسا توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان برساند.

در نیمه نهایی بارسلونا در استمفوردبریج به مصاف چلسی رفت. تا دقایق پایانی آبی پوشان لندنی با هدایت گاس هیدینک با یک گل از حریف سرشناس خود پیش بودند و در آستانه صعود به فینال بودند اما در آخرین لحظات اینیستا با گلی زیبایی که به ثمر رساند سکوت محض را در استمفوردبریج حکمفرما کرد.

در آن دیدار تام هنینگ اووربو، داور نروژی یکی از بدترین قضاوت های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به ثبت رساند و اشتباه های تاثیر گذار زیادی داشت  و باعث شد تا بارسلونا گواردیولا فینالیست شود. البته خود این داور هم اعتراف کرد که اشتباهاتی در این دیدار داشته است.

و اما در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ هم بار دیگر بارسلونا این بار هم در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی رفت با این تفاوت که این بار نوکمپ میزبان دیدار برگشت بود.

قضاوت آن دیدار را یونیت شاکر داور ترکیه ای برعهده داشت. او در آن دیدار با تصمیم سخت گیرانه خود جان تری را در دقیقه ۳۶ اخراج کرد و یک پنالتی هم به سود آبی‌ اناری‌ها گرفت تا خاطرات تلخ داور نروژی بار دیگر برای هواداران چلسی تداعی شود اما در آن دیدار با تساوی دو بر دو متوقف شد تا این بار داور در نهایت خاطرات شیرینی را برای آنها رقم زند.

قضاوت دیدار سه شنبه دو تیم را بار دیگر شاکر داور ۴۱ ساله ترکیه ای برعهده دارد.

مسی طلسم شکنی می کند؟

مسی در دیدارهای برابر چلسی ناکام بزرگ بوده است. بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا و رقابت‌های لالیگا، دارنده پنج توپ طلا، جادوگر جهان فوتبال و از بهترین های تاریخ هنوز موفق به باز کردن دروازه‌ چلسی نشده است.

مسی هشت بار برابر چلسی باز کرده که و در این هشت بار تنها دو پاس گل داده و موفق نشده که دروازه‌ آبی پوشان لندنی را باز کند.

دو دیدار رفت و برگشت برابر چلسی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بهترین فرصت برای مسی است که به این طلسم پایان دهد و دروازه‌ کورتوا را باز کند.

بهترین فرصت برای هازارد برای تحمیل کردن خود با رئال مادرید

امید نخست هواداران چلسی برای درخشش در دیدار برابر بارسلونا ادن هازارد، ستاره بلژیکی این تیم است.

ژوزه مورینیو در زمانی که سرمربی چلسی بوده بارها هازارد را با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مقایسه کرد و در بعضی از وقت‌ها هم ستاره بلژیکی تیم خود را بهتر از رونالدو می دانست. هازارد همواره در دیدارهای بزرگ توانایی خود را ثابت کرده است. دیدار برابر بارسلونا یکی دیگر از دیدارهای بزرگی است که برای هازارد درخشش در آن حیاتی خواهد بود.

هازارد مورد توجه رئال مادرید است و درخشش در دیدار برابر بارسلونا می‌تواند  او را به رئال مادرید نزدیک و نزدیک تر کند به ویژه‌ اگر این که او زمینه ساز حذف آبی‌ اناری‌ها از لیگ قهرمانان اروپا باشد.

بازی خاص برای فابرگاس

این دیدار برای یک بازیکن از حساسیت و جذابیت زیادی برخوردار است و او کسی جز سسک فابرگاس، ستاره سابق بارسلونا نیست.

فابرگاس در بازگشت به لیگ جزیره عملکرد خوبی در چلسی داشته و توانسته با این تیم دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال انگلیس را تجربه کند. او در حال‌ حاضر باید برابر هم تیمی های سابق خود به میدان رود و در این باره، گفت‌: من از ۱۳ سالگی کار خود را در بارسلونا آغاز کردم. دوستان بسیار صمیمی در این تیم دارم و  در حال‌ حاضر هم با آنها در ارتباط هستم اما  باید بگویم که در زمین بازی همه چیزی متفاوت است. من می خواهم آنها را شکست دهم همچنان که آنها می‌خواهند  من را شکست دهند.

بازیکنی که می‌توانست  ناجی بارسلونا باشد

فیلیپ کوتینیو با توجه به  شناخت بسیار بالایی که از لیگ برتر انگلیس و چلسی دارد می‌توانست  کمک زیادی به بارسلونا در این دیدار کند اما او چون در مرحله قبل برای لیورپول به میدان رفته نمی‌تواند  بارسلونا را در این دیدار همراهی کند.

کوتینیو که به تازگی به بارسلونا پیوسته به خوبی در این تیم جا امفتاده و حضورش در این دیدار کمک زیادی به تیم والورده می کرد اما  بارسلونا نیمکت خوبی دارد و می‌تواند  به خوبی جای خالی این ستاره اش را پر کند.

بایرن مونیخ- بشیکتاش

در دیگر دیداری که سه شنبه شب برگزار می‌شود بایرن مونیخ در آلیانس آره نا به مصاف نماینده ترکیه می‌رود.

بایرن در مرحله قبل که با پاری ‌سن‌ ژرمن هم گروه بود به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کرد اما بشیکتاس با وجود تیم های قدرتمندی مثل موناکو و پورتو که در گروه داشت دست به کار بزرگی زد و به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد.

طبیعی است که بایرن مونیخ شانس اصلی پیروزی در این دیدار باشد. این تیم با هاینکس که به عنوان جایگزین آنچلوتی انتخاب شد به کلی متحول شده و به روزهای اوج خود برگشته است. روبرت لواندوفسکی، خامس رودریگز و توماس مولر  و البته ویدال این روزها بسیار آماده هستند و بایرن مونیخ با هاینکس یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی است.

انتهای پیام

نظر شما