شناسهٔ خبر: 24213558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عادل الجبیر پیشنهاد قطر در خصوص ایجاد ائتلاف امنیتی به سبک اروپا را رد کرد

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، اعلام کرد ریاض به مشارکت در طرح پیشنهادی قطر مبنی بر ایجاد یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای به سبک اتحادیه اروپا هیچ علاقه‌ای ندارد.

صاحب‌خبر -

عادل الجبیر پیشنهاد قطر در خصوص ایجاد ائتلاف امنیتی به سبک اروپا در خاورمیانه را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه اعلام کرد ریاض به مشارکت در طرح پیشنهادی قطر مبنی بر ایجاد یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای به سبک اتحادیه اروپا هیچ علاقه‌ای ندارد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، روز جمعه گذشته گفته بود که کشور‌های منطقه خاورمیانه باید اختلافات خود را کنار گذاشته و یک معاهده امنیتی به سبک اتحادیه اروپا منعقد کنند.

وی از جامعه بین الملل خواست تا بر برخی کشور‌های منطقه فشار آورند تا حرکت در این مسیر را شروع کنند. امیر قطر توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه دیدار با همتای اتریشی اش ضمن اشاره به وجود شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: «ما در حال حاضر چنین ساختاری را در منطقه داریم.»

شورای همکاری خلیج فارس یک شورای سیاسی تجاری است که اکنون ۳۶ سال از تاسیس آن می‌گذرد.

عربستان سعودی به همراه کشور‌های امارات، بحرین و مصر در خلال هفت ماه گذشته قطر را تحریم کرده اند. این کشور‌ها قطر را متهم کرده اند که از تروریسم و نیز از ایران، حمایت می‌کنند. تلاش‌هایی که آمریکا و کویت تا کنون برای از بین بردن اختلافات این کشور‌ها با قطر انجام داده اند راه به جایی نبرده است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: ‹‹ما امیدوار هستیم که قطری‌ها کار درست را انجام دهند و حمایت از تروریسم را متوقف کنند. اگر قطری‌ها این کار را انجام دهند، اعضای شورای همکاری از آن‌ها استقبال خواهند کرد و ما خواهیم توانست به سوی بهبود اوضاع امنیتی برای تمام کشورهایمان حرکت کنیم. ››

انتهای پیام/

واکنش عربستان به پیشنهاد قطر برای تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای

نظر شما