شناسهٔ خبر: 24213541 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اشتغال وزارت کار:

با تسهیلات پیش بینی شده،طرح اشتغال سال 96 اسفند بطور جدی دنبال می شود

تهران-ایرنا-معاون توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت که با تسهیلات پیش بینی شده، اسفند ماه طرح اشتغال فراگیر سال 96 را با جدیت دنبال و اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،«عیسی منصوری» روز دوشنبه در هفتمین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که با حضور وزیرکار،برخی از معاونان وزارت کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در محل وزارت کار برگزار شد، با تاکید براینکه تسهیلات طرح اشتغال فراگیر سال 96 بزودی اختصاص می یابد، افزود: در برنامه اشتغال فراگیر طرح های مداخلات در بازار کار مطرح شده است .
وی گفت:کارانه اشتغال جوانان(کاج)،برای گروه هدف سنی جوانان ١٥ تا ٣٥ سال است.
وی طرح های مداخله در بازار کار را طرح های مشوق بیمه ای کارفرمایی'٧٥ هزار نفر'،کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی'١٠٥ هزار نفر' و مهارت اموزی در محیط کار واقعی را نیز ٤٠' هزار نفر' عنوان کرد .
منصوری، در گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی و به ویژه طرح کاج گفت: کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی نیز مخاطبانی دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از محل تبصره 18 قانون بودجه سنواتی منبعی تاکنون در اختیار وزارتخانه قرار نگرفته است، گفت: به همین دلیل عملا از منابع وزارتخانه، منابع در اختیار گذاشته شده و به همین دلیل پیشرفت بالای فیزیکی نداشته ایم.
منصوری در ادامه این نشست به بررسی سایر طرحهای وزارتخانه در زمینه اشتغالزایی پرداخت و گفت: حوزه دیگر مشوق بیمه ای کارفرمایی است اما تاکنون منابعی در اختیار قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه موضوع اصلی این جلسه، مهارت آموزی در محیط کار واقعی است گفت که هدف این است که با مکانیزم آموزش، فرآیند جذب در کارگاه های خصوصی و تعاونی صورت گیرد.
به گفته وی آیین نامه مربوطه در 18 اردیبهشت ابلاغ و سامانه مربوطه در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی شد و 18 هزار نفر ثبت نام کردند اما با هدف گذاری 40 هزار نفری که داشتیم، در عمل 37 درصد تحقق داشتیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزیر سابق صنعت اعلام کرده بود کل بیمه این اشخاص را می پردازند، گفت:قرار بود طبق توافق بین وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه با پرداخت 500 میلیارد تومان، بحث اشتغال را دنبال کنیم. بحث ما این بود اشتغال پذیری نیروی دانش آموخته به صورت کارورزی 4 تا 6 ماه باشد و در این مدت کارورز حقوق نمی گیرد، و فقط کمک هزینه و مبلغی هم پول نقد دریافت خواهد کرد.
به گفته برای سال 97 به دستور رئیس جمهوری و توافق بین وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه برای این بخش از طرح، 1700 میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است.
منصوری اظهار داشت: آبان ماه توافق نهایی با سازمان تامین اجتماعی درباره آموزش در محیط کار واقعی داشتیم و سازمان تامین اجتماعی کاملا با این بحث هماهنگ است.
شبک**1708**اقتصام ** 9123

انتهای پیام /*

نظر شما