شناسهٔ خبر: 24213475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کردهاي سوريه از امانوئل مکرون خواستند براي عفرين بيشتر تلاش کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري رويترز از پاريس، خالد عيسي، نماينده کردهاي سوريه در فرانسه روز دوشنبه از امانوئل مکرون، رئيس جمهور فرانسه خواست براي منطقه عفرين در سوريه که از 30 روز پيش هدف حمله نظامي ترکيه واقع شده است، بيشتر تلاش کند.
خالد عيسي همچنين به رئيس جمهور فرانسه اعزام ناظران فرانسوي يا بين المللي را به منطقه کرد نشين عفرين در سوريه پيشنهاد کرد. خالد عيسي در کنفرانسي مطبوعاتي در پاريس، پايتخت فرانسه اعلام کرد «اين اقدام تهاجمي ثبات و صلح را در اين منطقه در معرض خطر قرار داده است». وي افزود «فرانسه مي تواند باز هم گامي به پيش بگذارد، فرانسه نشست فوق العاده شوراي امنيت را خواستار شده است اما مي تواند بسيار بيشتر از اين کار کند».
نماينده کردهاي سوريه در فرانسه همچنين خاطر نشان کرد «به طور ملموس فرانسه مي تواند -خواه به تنهايي خواه در چهارچوب شوراي امنيت- اعزام ناظران بين المللي را که فرانسوي يا تيمي از ناظران بين المللي باشند، خواستار شود».
خالد عيسي همچنين گفت فرانسه بايد «توقف کامل تهاجم و عقب نشيني ترکيه را از اين منطقه» خواستار شود.
امانوئل مکرون هفته گذشته در برابر انجمن مطبوعاتي رياست جمهوري درباره حمله ترکيه به عفرين اعلام کرد «چيزي که به ما معرفي شده است، اين بود که اين مداخله از نظر زماني محدود خواهد بود و هدف از آن تامين امنيت در مرز و مبارزه با خطر تروريست ها خواهد بود».
مکرون افزود «آشکار است که اين مرز در خطر است. ما علائق امنيتي ترکيه را که متحد ما است، در نظر مي گيريم».
رئيس جمهور فرانسه همچنين اطمينان داد «با وجود اين، من اين طور فکر نمي کنم که کساني که در صحنه نبرد در ائتلاف بين المللي در مبارزه با داعش متحدان ما بودند، به حال خود رها شوند. آمريکايي ها مانند ما تعهدات بسيار روشني را در خصوص حمايت از نيروهاي کرد به عهده گرفته اند».
دعوت خالد عيسي در حالي از تريبون انعکاس پيدا مي کند که حدود 40 سناتور فرانسوي نيز هفته گذشته با امضاي طوماري «شکستن سکوت کر کننده» جامعه بين المللي را «در برابر اين جنگ تجاوزگرانه» خواستار شده اند.
امضا کنندگان اين طومار نوشته اند «ما از فرانسه مي خواهيم صداي خود را بلند کند و از همه نفوذ خود در شوراي امنيت سازمان ملل متحد و اروپا براي وادار کردن ارتش ترکيه به عقب نشيني و توقف فوري مداخله در عفرين استفاده کند».

نظر شما