شناسهٔ خبر: 24213453 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| تندیس‌های شهری زبان گویای فرهنگ و تاریخ رشت + تصاویر

R7877/P1361/S6,71/CT7

تندیس‌ها و مجسمه‌های شهر رشت از جلوه‌های بصری این شهر محسوب می‌شوند که تاریخ و فرهنگ رشت را برای بازدیدکنندگان روایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، تندیس و مجسمه‌های شهر رشت از جلوه‌های بصری این شهر محسوب می‌شوند که تاریخ و فرهنگ رشت را برای بازدیدکنندگان روایت کرده و جاذبه‌ای گردشگری برای مسافران محسوب می‌شوند.

مجسمه میرزا‌کوچک‌ جنگلی در میدان شهدای ذهاب از جمله این تندیس‌ها است که مردم سراسر جهان، رشت را با این مجسمه می‌شناسند و به جهت قرار گرفتن در پر ترددترین نقطه شهر به جاذبه‌ای بصری تبدیل شده است.

سردیس‌های نصب شده در "سبزه میدان" رشت، مفاخر استان گیلان مانند آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره)، شیون فومنی، پرفسور رضا، پروفسور سمیعی و ناصر مسعودی را به بازدیدکنندگان به‌ویژه مسافران معرفی می‌کنند.

تندیس‌های موجود در "خیابان اعلم‌الهدی" رشت که امروز همگان آن را به‌عنوان "پیاده راه فرهنگی رشت" می‌شناسند نمایانگر فرهنگ اصیل گیلان است که از جمله آن می‌توان به نمایش مشاغل اصلی مردم گیلان مانند شالیکاری و ماهیگیری اشاره کرد.

استان گیلان دارای شهیدان برجسته‌ای مانند شهید املاکی، شهید قلی‌پور و شهید خوش سیرت و شهید بیگلو است و میدان شهدای ذهاب نیز روزی میعادگاه تمامی این مردان خدایی بوده است که نصب تندیس شهدا در این محل نشانگر این موضوع است.

گزارش از علی دارا

انتهای پیام/ش

نظر شما