شناسهٔ خبر: 24213314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایران سفیر سوئد را احضار کرد

بین الملل > دیپلماسی - سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قاسمی افزود: در این دیدار اعتراض شديد دولت جمهوری اسلامی ايران در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی کماکان ایرانی است و از همين روی اقدام دولت سوئد را اقدامی نا متعارف، سوال برانگيز و غیردوستانه تلقی می كنيم و تحت هيچ شرايطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ايران را ندارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شكل تابعیت مضاعف اعطاء نمی شود، اقدام اخیر دولت سوئد را بسيار عجيب، غير اصولی و سوال برانگیز خواند.

سفیر سوئد در پایان به مدير كل كنسولی وزارت امورخارجه اعلام کرد مراتب فوق را به دولت و مقامات کشور متبوع خود منعکس خواهد کرد.

49311

نظر شما