شناسهٔ خبر: 24213182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجاب فاطمی و نماز جماعت؛ نشانگر عظمت انقلابی

گروه اجتماعی- نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دو مورد در دنیا نشانگر عظمت انقلابی ما است یکی نماز جماعت و صفوف بلند آن و دیگر حجاب فاطمی بانوان که دشمن به دنبال ضربه زدن بر پیکره این دو خصوصاً حجاب و عفاف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم سوگواره یاس نبوی که شب گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه در مهدیه امام خامنه‌ای اوقاف خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای بشریت الگو است، عنوان کرد: ائمه(ع) خیلی رنج می‌بردند و در سخنان امام صادق(ع) و امام جواد(ع) کاملاً این موضوع مشهود است که مادرشان با مظلومیت هرچه تمام‌تر شهید شدند.
وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) در جهان مثل و مانند ندارد، ابراز کرد: قرآن کریم در بحث شخصیت می‌فرماید: «هرکس در پایه شخصیتی که دارد ملکه‌ای در آن ایجاد و پرورش می‌یابد».
آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه اعمال افراد بر پایه شخصیت آنان است، تصریح کرد: اگر فردی دروغ می‌گوید، از نظر روانشناسی قطعاً کمبود باطنی دارد و به وسیله دروغ می‌خواهد کمبودهای خود را جبران کند.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام این بدی‌ها با دل، قلب و باطن آدمی ارتباط دارد، تشریح کرد: اگرشخصی خودخواه است، این رفتار در باطن او پرورش می‌یابد که همه چیز را برای خود می‌خواهد.
وی ادامه داد: فردی که خیرخواه است، در یک شب به چنین شخصیتی تبدیل نشده و یک عمر با این خیرخواهی تربیت شده و رشد یافته که حال مشاهده می‌کنیم از دست و زبان او خیر می‌ریزد.
آیت‌الله عبدخدایی با بیان اینکه افراد دارای خصوصیات مختلفی هستند، عنوان کرد: این امر یک بحث علمی و اجتماعی است که حتی دانشمندان در زمینه شخصیت هر فرد اختلاف نظراتی با یکدیگر دارند.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بعضی معتقدند رفتار فرد به وراثت او بستگی دارد، ابراز کرد: هر خلق و خویی که در انسان وجود دارد مربوط به خود او نیست، بلکه این رفتار از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشمندان علم ژنتیک اصرار به این مطلب دارند که بعضی از افراد قادر به تربیت هستند، ابراز کرد: زمانی که انسان به دنیا می‌آید، مانند تخته سفیدی است که هرگونه او را تربیت کنند به همان شکل پرورش پیدا می‌کند.
آیت‌الله عبدخدایی هر دو عنصر وراثت و تربیت را دخیل در رفتار شخص دانست و افزود: به همین دلیل در مکتب اسلام توصیه شده همسری انتخاب کنید که در خاندان پاک پرورش یافته تا فرزندان هم پاک متولد شوند و همچنین تعالیمی در خصوص تربیت فرزندان تبیین شده است.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حالی که ژن و تربیت در پرورش اخلاق انسان تأثیرگذار است، اختیار خود انسان نیز دخیل خواهد بود، بنابراین شخصیت انسان مرکب از این سه بعد تربیت، وراثت و انتخاب در طول زندگی است.
روانشناسان سیاسی برروی شخصیت ترامپ تحقیق کنند
وی با بیان اینکه خوب است روانشناسان بر روی شخصیت ترامپ تحقیق و تحلیل کنند، عنوان کرد: باید مشخص شود که این شخصیت می‌تواند چه بلایی برسر جهانیان بیاورد، انسانی که شغل آن قماربازی بوده اکنون به این جایگاه رسیده، باید تحقیق کرد تا دانست این شخصیت چگونه شکل گرفته است.
آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که با بالارفتن سن، خوش خلق‌تر، مهربان‌تر، صبورتر و ... باشیم، تأکید کرد: این شخصیت را سه عامل وراثت، تربیت و اختیار تشکیل می‌دهد که مورد آخر به دست خود انسان رهبری می‌شود.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دو بعد طبیعی و ماورا طبیعی دارند، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار از وجود پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)، بعد از اسلام و بعد از اینکه پیامبر(ص) مفتخر به دریافت وحی شدند، ایشان به دنیا آمد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در بستر وحی پرورش یافت، گفت: ایشان بعد از رحلت مادرش، تسکین‌دهنده پدر بود؛ همچنین بعد از هجرت به مدینه در کنار پدر و شوهر همکاری می‌کردند، در روایتی آمده است که پیغمبر(ص) وقتی از جنگ احد برگشتند شمشیر خود را به حضرت زهرا(س) دادند که آن را پاک کند.

حجاب فاطمی و نماز جماعت، نشانگر عظمت انقلابی
آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) اولین نفری بود که آیات وحی به گوشش می‌رسید، تصریح کرد: این بانو بزرگ در بستر انقلاب در کنار شهادت، رنج جهاد، فداکاری پدر و ... رشد کرد به همین دلیل از نظر علمی، عبادت، پارسایی، ایثار و ... در رأس زمان خود بود.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زهرا(س) به علوم الهی بسیار اهمیت می‌دادند، بنابراین ایشان در مسجد با حجاب کامل حضور یافتند، در گوشه‌ای به احترام وی پرده کشیده شد و حضرت فاطمه(س) شروع به خطبه خواندن کرد که تا به امروز به صورت یادگاری می‌درخشد.
در زمان پهلوی علم و بی‌حجابی با یکدیگر تلفیق شده بود
وی در رابطه با وضعیت دانشگاه‌ها در دوران پهلوی گفت: در آن زمان بی‌حجابی و علم با یکدیگر تلفیق شده بود و خانواده‌های متدین احساس می‌کردند اگر دختران‌شان دانشگاه بروند، بی‌حجاب می‌شوند پس ترجیح می‌دادند که دختر باسواد نشود اما باحجاب بماند.
آیت‌الله عبدخدایی با بیان اینکه تعداد دانشجویان بعد و قبل از انقلاب با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، اظهار کرد: 157 هزارنفر سال اول انقلاب دانشجو داشتیم و بانوان زیادی به تحصیل می‌پرداختند که اینها همه به برکت انقلاب اسلامی بود.
در زمان پهلوی باسوادی با بی‌حجابی همگام بود
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در زمان پهلوی باسوادی را با بی‌حجابی همگام کرده بودند، تشریح کرد: لذا خانواده‌های متدین فرزندان خود را به دانشگاه نمی‌فرستادند تا عفیف بمانند، اما جمهوری اسلامی این درب را گشود و بانوان تحصیل کرده، زیادی در جامعه پدید آمد.
بی‌عفافی علم را خراب می‌کند
وی با بیان اینکه آن‌هایی که بخواهد عفاف خود را از دست بدهند به دین خیانت می‌کنند، ابراز کرد: بی‌عفافی علم را خراب می‌کند، لازمه عالم بودن رعایت اصول اخلاقی و اسلامی، باحیا بودن و ... است.
آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بسیار به عفاف و حجاب مقید بودند، بیان کرد: یکی از وصیت‌هایی که حضرت فاطمه(س) به حضرت علی(ع) فرمودند این بود که «علی جان تابوتی برای من درست کن که وقتی از دنیا رفتم حجم بدنم را نامحرم نبیند»، این بانو بزرگ نمی‌خواست بعد رحلتش اندامش مشخص شود و سرانجام طبق وصیت خود مخفیانه درشب به خاک سپرده شد.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یکی از خطرناک‌ترین تهدید برای جامعه اسلامی بی‌عفافی دانست و افزود: دشمن می‌خواهد به این مسئله دامن بزند و نقشه‌های زیادی از طریق فضای مجازی و غیرمجازی برای رسیدن به هدف خود کشیده است.
وی در پایان گفت: امروز دو مورد در دنیا نشانگر عظمت انقلابی ما است، یکی نماز جماعت و صفوف بلند آن و دیگر حجاب فاطمی بانوان که دشمن به دنبال ضربه زدن بر پیکره این دو خصوصاً حجاب و عفاف است.

نظر شما