شناسهٔ خبر: 24213099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی:

تمام جناح‌ها رهبری را قبول دارند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها کسی که می‌تواند کشور را جمع و جور کند و همه جناح‌ها آن را قبول دارند رهبری است.

صاحب‌خبر -

تمام جناح ها رهبری را قبول دارندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله خاتمی در شب شهادت حضرت فاطمه (س) در مراسم عزاداری و یادواره ۲۷۶ شهید غدیر در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: برخورد کاذب این است انسان دم از دین بزند، اما ملتزم به قانون دین نباشد برخی وسط میدان دین نمی‌آیند و در حاشیه می‌ایستند تا ببینند با دین به جایی می‌رسند یا خیر، که این افراد خسارت دیده دنیا و آخرت هستند.

وی افزود: یک برخورد کاذبانه با دین ملتزم نبودن به قوانین دین است که پایبند به دین و نماز نباشیم و یا قانون حجاب را رعایت نکنیم اینکه برخی می‌گویند دین اسلام حجاب را اجباری نکرده سوال این است دین چیست آیا غیر از قوانین است؟

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: البته اساس کار ما در برخورد با کسانیکه قوانین دین را رعایت نمی‌کنند روشنگریست و باید با منطق در رابطه با حجاب بانوان صحبت کرد که اسلام قصد دارد شما با گوهر عفاف جایگاه انسانی خود را پیدا کنید.

وی ادامه داد: برخورد کاذبانه در خانواده نیز این است که پدر و مادر به فکر دین و اخلاق فرزندان خود نباشند و مسئولیت خود را فقط در تامین مادیات بدانند، اما برخورد صادقانه این است به همان اندازه که به فکر خوراک فرزندانیم بفکر دینشان نیز باشیم.

وی افزود: مثل آفتاب روشن است که دشمن در پی تضعیف نظام اسلامی است و مسلمان نمی‌گوید جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم این افراد برخورد کاذبانه با دین دارند محال است کسی دم از دین بزند و حاکمیت دین را نخواهد.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در اغتشاسات اخیر هم هدف دین بود چراکه به ۲۰ حوزه علمیه حمله کردند و کتاب‌ها و قرآن‌ها را اتش کشیدند و آذوقه طلبه‌ها را غارت کردند و ۱۵ دفتر امام جمعه را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: تنها کسی که می‌تواند کشور را جمع و جور کند و همه جناح‌ها آن را قبول دارند رهبری است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: مردم ۲۲ بهمن امسال را تماشایی کردند.

وی اظهار کرد: فاطمه صدیقه صدق گفتار و رفتار داشت و این در تمام عمر ۱۸ ساله اش نمایان بود و پس از پیامبر این صدق و دفاع از دین و علی بسیار آشکار بود و به ما یاد داد در عرصه دفاع از ولایت می‌ارزد که شهید شوی و شهید شد چرا که اسیب به ولایت آسیب به دین است.

آیت الله خاتمی همچنین در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در ماهان هم شرکت و سخنرانی کرد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما