شناسهٔ خبر: 24213076 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

احتمال افزایش بارش‌ها از فردا در مناطق کوهستانی

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۹۰ نیروی عملیاتی در قالب ۵ تیم در منطقه برای جستجو آماده شده اند و همچنین ۵ بالگرد و چند گروهی پهبادی در حال بررسی منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

صراط: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۹۰ نیروی عملیاتی در قالب ۵ تیم در منطقه برای جستجو آماده شده اند و همچنین ۵ بالگرد و چند گروهی پهبادی در حال بررسی منطقه هستند.


به گزارش دانشجو، جلسه ویدئو کنفرانس دبیرکل جمعیت هلال احمر در سالن EOC ساختمان صلح برگزار شد و محمود محمدی نسب با ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های درگیر در عملیات جست و جوی لاشه هواپیمای مفقودی در دناکوه از آخرین جزئیات این عملیات مطلع شد.

وی در این جلسه گفت: عملیات جستجو برای لاشه هواپیما همچنان ادامه دارد. در حال حاضر ۴۵ تیم عملیاتی در حال آماده سازی برای جست و جو هستند. از استان‌های اصفهان، فارس، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تیم‌هایی برای کمک اعزام شده اند.

وی با اشاره به شرایط جوی نامناسب گفت: طول منطقه ۹۰ کیلومتر و عرض آن ۱۵ کیلومتر است که شعاع بسیار بالایی است و با توجه به شرایط جوی نامناسب، کار برای جستجوگران دشوار می‌شود.

محمدی نسب ادامه داد: دو دستگاه بالگرد در منطقه هستند و یک دستگاه بالگرد دیگر به آن‌ها اضافه خواهد شد. چند گروه پهبادی نیز در منطقه حاضر شده اند و در حال گشت زنی هستند. از استان مرکزی، همدان و استان تهران تیم‌هایی برای اعزام آماده شده اند که در صورت مشخص شدن محل حادثه به سایر امدادگران می‌پیوندند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در آخر گفت: بارش‌ها از فردا بعد از ظهر بیشتر خواهد شد و میزان بارش برف در روز‌های آتی به بیش از یک متر خواهد رسید. تنها فرصت به نتیجه رسیدن عملیات جستجوی لاشه‌ی هواپیما امروز و فردا است.

بارندگی در رشته کوه‌های دنیا همچنان ادامه دارد و بالگرد‌ها در شرایطی که بارش کمتر است می‌توانند به جست و جو بپردازند.

نظر شما