شناسهٔ خبر: 24212991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی:

باید تا لحظه آخر با انحراف مبارزه کرد/ حضرت فاطمه (س) پرچمدار انحراف‌ستیزی بودند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پرچمدار انحراف‌ستیزی حضرت زهرا (س) بودند، گفت: ایشان به ما نشان داد نمی‌شود انحراف را دید و مبارزه نکرد، چراکه انحراف‌ستیزی عقب‌گرد ندارد و باید تا لحظه آخر مبارزه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در وکیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: توجیه و فلسفه مراسم و شعائر و عشق‌ها و ارادت‌های ما نسبت به اهل بیت یک شعائر و مراسم سنتی خاص که در آبا و اجداد گذشته ما جریان داشته نیست.

وی ادامه داد: این عشق به اهل بیت تجدید خاطره مصیبت‌بار مربوط به یک هزار و 400 سال قبل به عنوان سنت دیرینه نیست بلکه این مراسم حاکی از وابستگی درونی ما به تبار و جریانی است که در زندگی امروز ما نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در مسئله وابستگی ما به اهل بیت وابستگی جامع به تمام جهت وجود دارد که نه تنها یک دلدادگی و تجدید خاطره است بلکه می‌توانیم در جریان زندگی شخصی و جمعی اصول زندگی خود را بر اساس آنها تنظیم کنیم.

علم‌الهدی گفت: اگر کسی اهل بیت را اسطوره‌هایی در گذشته تاریخ و عشق تخیلی و تصویر خیالاتی بداند شیعه‌گری را اشتباه کرده و تشیع برای او درست جا نیفتاده است.

وی تأکید کرد: حضرت علی (ع) در برابر بینش ماست و ما باید شئون زندگی خود را با اصول آنها تطبیق کنیم و اصول و ارزش‌های آنها را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سیره عملی و رهنمودها و هدایت‌های آنها باید جریان زندگی ما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و شخصی و اخلاقی با سبک زندگی آنها باشد پس امام 13 قرن قبل ما امام هشتم ما می‌شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: سبک زندگی و روش آنها در زندگی و هدایت ما و رهنمودها در عرصه فردی و اجتماعی برای ما امروز برای ما یک جریان هدایتی، آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه دین‌مدار بودن و زندگی دین‌مداری جز با ستیز و نبرد امکان‌پذیر نیست، گفت: نمی‌شود دین‌مدار بود اما زندگی آرامی داشت یعنی زندگی دین‌مدارانه زندگی نبرد و جنگ و درگیری است و این‌گونه نیست که عده‌ای برای رسیدن به آلاف و الوف خود جنایات و جرائمی را انجام دهند و ما بتوانیم آنها را ببینیم و آرام بنشینیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زندگی حضرت علی (ع) در دو جبهه ستیز داشتند، گفت: ایشان در دو جبهه کفرستیزی و انحراف ستیزی نبرد داشتند و به عنوان شخصیت کفرستیز در همه عرصه‌ها حضور داشتند.

علم‌الهدی تصریح کرد: کفرستیزی همه زندگی این دو بزرگوار بود اما انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است و در جریان کفرستیزی وجود مقدس حضرت زهرا (س) به کمک امیرالمؤمنین (ع) آمد و قهرمان جریان انحراف ستیزی حضرت زهرا (س) بود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت زهرا (س) دیدند که انحراف در حال اتفاق افتادن است و هیچ کسی پرچم‌دار انحراف‌ستیزی نبود و مردم هم سوژه عملیات روانی دشمن شده بودند، قهرمان میدان انحراف‌ستیزی شدند، چراکه می‌دانستند باید با این انحراف مبارزه شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نشان داد شما نمی‌توانید انحراف را ببینید و ساکت بنشینید و حتی اگر با شمشیر مبارزه نشود کرد اما بازهم باید مبارزه کرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این یک آموزه سیاسی است که باید در انحراف ستیزی بایستیم چراکه انحراف‌ستیزی یک جریان مرزنشناس است و عقب‌گرد ندارد و باید تا لحظه آخر با انحراف ایستاد و مبارزه کرد.

انتهای پیام/ی

نظر شما