شناسهٔ خبر: 24212970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اولین رویارویی سرخپوشان با السد؛

عملکرد پرسپولیس در تقابل با تیم های قطری/خاطره بد سرخپوشان از دوحه

شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید در دومین هفته فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا باید برای یازدهمین بار رودرروی یکی از تیم های قطری به میدان بروند.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – تیم صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان پس از در هم کوبیدن نسف قرشی در اولین دیدار این فصل از مسابقات آسیایی شان در لیگ قهرمانان باید به دیدار یاران ژاوی در دوحه بروند.

تیم السد که سابقه نشان داده در خانه سخت به تیم های ایرانی امتیاز می دهد و بیشتر عادت به امتیاز گرفتن دارد باید رودرروی پرسپولیس بایستد. روبروی تیمی آماده که با 54 امتیاز و فاصله 16 امتیازی نسبت به اولین تیم دنبال کننده اش صدرجدول لیگ برتر ایران را در اختیار دارد.

در همین رابطه بخوانید:

کارنامه السد قطر مقابل تیمهای ایرانی/ حریف پرسپولیس در خانه سخت می‌بازد +جدول

پرسپولیس تاکنون 10 بار در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا رودرروی حریفان قطری به میدان رفته است.

*نهمین مصاف گروهی!

پرسپولیس در ادوار گذشته 10 بار مقابل تیم های قطری صف آرایی کرده که 8  رویارویی با این تیم ها در مرحله گروهی و 2 دیدار نیز در مرحله یک هشتم نهایی بوده است.

*نوبرانه ای به نام السد

پرسپولیس تا کنون 4 بار برابر الغرافه و 4 بار برابر لخویا به میدان رفته و 2 بازی هم مقابل الریان انجام داده است. دیدار برابر السد قطر در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اولین تقابل نوبرانه دو تیم در ادوار مختلف این رقابتها خواهد بود.

دیدار پرسپولیس و الریان قطر

*نتایج پرسپولیس با قطریها

4 برد، 3 شکست و 3 تساوی حاصل کار سرخپوشان در مصاف با تیم های قطری بوده است.

*انتقام پرسپولیس از الغرافه

سنگین ترین شکست پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برابر یک تیم قطری رقم خورده است؛ سرخپوشان در فصل 2009، در حالیکه دیدار رفت را با نتیجه 3 بر یک مقابل الغرافه پیروز شده بودند، در دیدار برگشت 5 بر یک مغلوب این تیم شدند! در فصل 2012 نیز پرسپولیس بار دیگر با این تیم همگروه شد و در بازی رفت 3 بر صفر به پیروزی رسید تا انتقام آن شکست سنگین را با یک برد قاطع گرفته باشد. بازی برگشت در تهران هم به تساوی یک بر یک رسید.

*تکرار بردهای سه گله!

در فصل 2015، پرسپولیس کار خود را با برتری 3 بر صفر مقابل لخویا در تهران آغاز کرد، اما در دیدار برگشت با همین نتیجه مغلوب تیم قطری شد!

*پنجمین رویارویی در یک سال!

در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس 4 بار برابر تیم های قطری به میدان رفت. در دور رفت مرحله گروهی با نتیجه 3 بر یک مغلوب الریان شد و بازی برگشت دو تیم هم به تساوی بدون گل رسید. پرسپولیس پس از صعود از مرحله گروهی به مصاف لخویا رفت و در دیدار رفت در تهران مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم توانست جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد. این پنجمین بازی پرسپولیس ظرف یکسال اخیر مقابل تیم های قطری محسوب می شود.

دیدار پرسپولیس و لخویا قطر

*پرسپولیس منفی یک را پاک می کند؟

ناگفته نماند تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در کشور قطر هیچگاه با نتیجه مساوی به پایان نرسیده است؛ پرسپولیس در 5 بازی که در قطر به مصاف نمایندگان این کشور رفته، 2 برد کسب کرده و 3 بار هم مغلوب شده که شکست های سنگینی برای این تیم به حساب می آید؛ باخت 3 بر صفر، 3 بر یک و 5 بر یک! با این شرایط تعداد برد و باخت های پرسپولیس در خاک قطر تفاضل منفی یک را برجای گذاشته که برد در بازی با السد می تواند این تفاضل را به صفر برساند.

*استرس پنالتی رفع شد

نکته جالب درباره تقابل های فصل گذشته پرسپولیس مقابل نمایندگان قطری، هدر رفتن دو پنالتی مهدی طارمی در دیدار مقابل الریان و لخویا در ورزشگاه آزادی بود که دو پیروزی را از تیم برانکو گرفته و پرسپولیس را در خطر حذف از مسابقات قرار دارد. آقای گل سابق سرخپوشان، حالا به یک تیم قطری دیگر پیوسته و دیگر در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد تا از این بابت به طرفداران پرسپولیس استرس بدهد.

نظر شما