شناسهٔ خبر: 24212933 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ناوبری هوایی ایران:

سامانه روشنایی(لای تینگ) فرودگاه یاسوج آماده راه اندازی است

یاسوج - ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سامانه روشنایی(لای تینگ) فرودگاه یاسوج برای فعالیت شبانه روزی این فرودگاه آماده راه اندازی است.

صاحب‌خبر -

رحمت الله مه آبادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از منطقه احتمالی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در منطقه پادنای سمیرم درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این سامانه درک بهتر شرایط جوی و محیطی به ویژه در پروازهای شبانه را برای خلبان بهبود می بخشد.
وی ابراز امیدواری کرد: فرودگاه یاسوج اکنون با اجرای طرح تطویل باند از 2هزار و 600 متر به سه هزار و 200 متر و همچنین نصب دستگاه فلایت چک (تست پروازی) که ظرف کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری است در حال مجهز شدن به امکانات و تجهیزات روز است.
وی با بیان اینکه این فرودگاه هم اینک هیچ نیازی به لحاظ امکانات و نصب سیستم ها و تجهیزات ندارد، افزود: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سه سال قبل و یکی از اولویت ها و برنامه های اینجانب را رفع مشکلات وموانع پروازی و نصب تجهیزات وسیستم های مورد نیاز فرودگاه یاسوج اعلام کرد.
مه آبادی افزود: اجرای طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج که به یک معضل تبدیل شده بود اکنون با اعتباری افزون بر 300 میلایرد ریال و پیشرفت 100درصدی آماده بهره برداری است و موانع پروازی نیز در حال مرتفع شدن است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با 66 مسافر و خدمه گفت: عملیات جست و جو با جدیت و از راه هوایی و زمینی و همچنین توسط پهپادها و متخصصان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: به نظرمی رسد عملیات پاک سازی مناطق احتمالی سقوط هواپیما در روستاهای بیده و کهنگان که امروز نیز مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت تا حدود زیادی به اتمام رسیده و نقاطی که مجموعه مرکز کنترل هوایی کشور و سایر متولیان امر اعلام کرده بودند مورد بررسی و بازدید میدانی گروه ها و عوامل جست و جو قرار گرفته است.
مه آبادی ادامه داد: اولویت نخست پیدا کردن لاشه و اثری از سقوط هواپیماست و در مراحل بعدی نیز بررسی علت حادثه خواهد بود که در این راستا نیز با استفاده از جعبه سیاه و حضور نمایندگانی از شرکت سازنده که مقدمات و تشریفات قانونی برای حضور این افراد نیز در ایران انجام شده ،مورد رصد و بازبینی دقیق قرار می گیرد.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس محل سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
3016/1662

انتهای پیام /*

نظر شما