شناسهٔ خبر: 24212796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کردستان امری ضروری است

گروه اجتماعی - رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان امری ضروری است که باید در آن از نظرات اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی استان استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان کردستان در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان که امروز، 30 بهمن ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار کاهش ازدواج و افزایش طلاق و مرگ و میر در استان کردستان نگران کننده است.
وی افزود: البته طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی پیچیده است که بررسی علل افزایش آن یک برنامه درازمدت را می‌طلبد.
رئیس بنیاد نخبگان کردستان عنوان کرد: تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان امری ضروری است که باید در آن از نظرات اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی استان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه ریشه یابی علل افزایش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار پژوهشی است، اعلام کرد: بخشی از اعتبارات پژوهشی استان باید به بحث مطالعاتی در زمینه آسیب های اجتماعی و همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مسایل جمعیتی استان اختصاص یابد.
صادقی یکی از آیتم‌های اصلی اقتدار یک جامعه را بحث علمی دانست و اعلام کرد: اگر جمعیت کشور زیاد اما از لحاظ علمی در جایگاه خوبی نباشیم، اقتدار نخواهیم داشت.
وی به سیاست‌های افزایش جمعیت هم اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با مهاجرت نخبگان کشور به کشورهای خارجی روبرو هستیم که در پی آن ژن های خوب و باهوش هم از ایران خارج می شود و این جای نگرانی دارد.
رئیس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به مهاجرت نخبگان کشور تاکید کرد: باید از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود و جمعیت باهوش کشور را افزایش داد.

انتهای پیام

نظر شما