شناسهٔ خبر: 24212786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

مسافر یونانی پرواز یاسوج: ترافیک تهران نجاتم داد

این استاد دانشگاه آتن که از پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان به مقصد یاسوج جا مانده است، به خبرگزاری آتن گفت:‌ «من قرار بود که با این هواپیما یا در صورت جا ماندن با پرواز بعدی به یاسوج بروم. اما به دلیل ترافیک شدید تهران در نهایت نتوانستم سوار این هواپیما شوم.»

صاحب‌خبر -
شرکت هواپیمایی آسمان روز گذشته لیستی از مسافران هواپیمای تهران-یاسوج منتشر کرد. اما بر اساس اطلاعیه روز دوشنبه این شرکت تعداد سرنشینان این پرواز را ۶۶ نفر شامل ۶۰ مسافر، چهار خدمه و دو مامور امنیت اعلام شده و دست‌کم سه نام فهرست قبلی در فهرست جدید نیست. آکیس سلنتیس، استاد لرزه شناس یونانی یکی از این مسافرانی است که سوار هواپیمای تهران-یاسوج نشده است. این استاد دانشگاه آتن که از پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان به مقصد یاسوج جا مانده است، به خبرگزاری آتن گفت:‌ «من قرار بود که با این هواپیما یا در صورت جا ماندن با پرواز بعدی به یاسوج بروم. اما به دلیل ترافیک شدید تهران در نهایت نتوانستم سوار این هواپیما شوم.»
 
آکیس سلنتیس، مدیر موسسه ژئودینامیک یونان، ترافیک تهران را عامل نجات خود خوانده و می‌گوید: « این شانس من بود که تهران ترافیک شدید داشت و وقتی به فرودگاه رسیدم، هواپیما پرواز کرده بود.» وی می افزاید: «البته تماس تلفنی اینجا خیلی دشوار است و من تا ساعت‌ها نتوانستم با خانواده‌ام تماس بگیرم.»
هواپیمای دو موتوره «ای‌تی‌آر۷۲ –۶۰۰» یکشنبه ۲۹ بهمن حدود ساعت ۸ صبح یکشنبه فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد. حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح این هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد. در نهایت نیز اعلام شد این هواپیمای دوموتوره توربوپراپ که در پروازهای داخلی کوتاه برد مورد استفاده قرار می‌گیرد، در جنوب اصفهان به کوه دنا برخورد کرده است. مقامات شامگاه روز یکشنبه اعلام کردند که به اعتقاد آنها تمام مسافران این پرواز جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما