شناسهٔ خبر: 24212739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله میرباقری:

طهارت نفس با تبعیت از امام معصوم میسر می‌شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طهارت نفس با تبعیت از امام معصوم میسر می‌شود، گفت: انسان به هر میزان به امام معصوم نزدیک شود به همان مقدار از خلقت نوری آنان بهره‌مند می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) که در حسینیه آیت‌الله حق شناس برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن کریم مسؤولیت اصلی ما در دنیا آن است که احترام امام معصوم را رعایت کنیم و با وجود مقدس امام همراه باشیم.

وی افزود: امام معصوم آن نعیم الهی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داد. انسان در قیامت نسبت به این نعمت بازخواست می‌شود، امام همان نعمت سبیلی است که در دسترس ما قرار دارد و خداوند ما را به جانب آن هدایت کرده است؛ بنابراین ما باید همه امکانات خودمان را در مسیر امام معصوم قرار دهیم و از وجود مقدس ایشان فاصله نگیریم.

آیت‌الله میرباقری درباره تقوا، ابراز کرد: منظور از تقوا حرکت در مسیر امام معصوم است، مراقبه الهی در جدا نشدن انسان از معصوم میسر می‌شود و منظور از این همراهی تبعیت کردن از امام است. انسان اگر از معصوم تبعیت کرد قوای او منور به نور امام می‌شود و انسان به مقام عصمت تبعی و به طهارت نفس دست می‌یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه گفته شده ایمان ابتدا در قلب انسان ظاهر و سپس در اعضا و جوارح مشخص می‌شود منظورجاری شدن عصمت، طهارت و ایمان امام در وجود انسان است. قرآن در توصیف کسانی که آنان را حزب الله معرفی می‌کند، می‌فرماید: هیچ قومی را پیدا نمی‌کنید مومن به خداوند و رسولش باشند سپس طرح دوستی با کسانی ببندند که دشمن خدا و رسولش هستند حتی آن دشمنان پدران، برادران عشیره و اقوامشان باشند، خداوند این انسان‌ها را مورد عنایت قرار داده و ایمان را در قلبشان ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: انسان به هر میزان به امام معصوم نزدیک می‌شود از نور و عصمت آنان بهره می‌برد اما اگر از امام فاصله بگیرد روح ایمان از او جدا می‌شود، اما در هنگام گناه این روح ایمان نزد مومن نیست تا هنگامی که از آن گناه توبه کند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه مومن میل به گناه ندارد اما گاهی ممکن است لغزشی از او سر بزند، گفت: ذات مومن گناه را نمی‌پذیرد ممکن است فسقی از او سر بزند اما فاسق نمی‌شود زیرا روحش پاک است و با توبه گناهان خود را پاک می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مومن از گناه راضی نیست حتی اگر از خودش صادر شود، انسان مومن از بدی‌ها خشنود نمی‌شود و این نشان از ایمان او دارد. انسان مومن رابطه خاصی با امام دارد آن اتصال سبب می‌شود اخلاقش نیکو شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک خلقتی داریم که ممکن است با تخلف دچار ناپاکی شود اما اگر ولایت در وجود ما نهادینه شده باشد هر آلودگی را از انسان پاک می‌کند؛ بنابراین انسان به هر میزان به امام معصوم متصف باشد مؤید با روح امام می‌شود و این امر موجب نورانی شدن وجود انسان می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما