شناسهٔ خبر: 24212696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست از رهبران هند و پاکستان برای توقف خشونت ها

دهلی نو - ایرنا - گروه های مدنی در دو بخش کشمیر در یک نامه مشترک از رهبران هند و پاکستان خواستند به برقراری آتش بس این منطقه متعهد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'اکسپرس' در روز دوشنبه، تعدادی از سازمان های غیردولتی در نامه ای خطاب به نارندا مودی و شهید خان عباسی نخست وزیران هند و پاکستان از آنها خواستند برای جلوگیری از درگیری هایی که احتمالا به جنگ جهانی سوم ختم می شود، گفت وگو کنند.
در این نامه از این دو مقام ارشد خواسته شد آتش بس را در مرزها ادامه داده و فرایند مذاکرات برای حل مساله کشمیر با حضور همه افراد کشمیر و جامو را آغاز نمایند.
در این نامه تاکید شده است که خشونت ها موجب شده است موارد نقض آتش بس در نواحی مرزی در سال 2017 به 881 مورد افزایش پیدا کند. این میزان حاکی از افزایش 230 درصدی در مقایسه با سال 2016 بوده و بالاترین حد در ده ساله گذشته را نشان می دهد.
به گزارش این روزنامه، تنها در ماه گذشته 134 مورد نقض آتش بس اتفاق افتاده و از شدت تنش ها کاسته نشده است.
بیش از 12 نفر در درگیری های مرزی در سال جاری کشته شده اند.
روزنامه مذکور به نقل اندروها بهاسین مدیر اجرائی روزنامه هندی کشمیر تایمز خاطرنشان کرد که وضعیت میان این دو کشور آسیای جنوبی از بد به بدتر تغییر کرده ست.
او گفت : وضعیت در مرزها بدتر شده و شرایط برای مردم هر دو طرف را سخت تر کرده است.
با ادامه بمباران مناطق مرزی مورد مناقشه توسط پاکستان در چهارم فوریه جاری که در نتیجه آن چهار سرباز هندی کشته شدند، خشم دهلی نو برای انتقام برانگیخته شد.
وزیر دفاع هند اوایل ماه جاری هشدار داد که پاکستان تاوان حمله به پایگاه های نظامی هند در منطقه جامو را خواهد پرداخت.
نیرمالا یتهارامان اعلام کرد که پاکستان به دنبال افزایش اقدامات تروریستی است و وعده داد انتقام این کشتارها را از اسلام آباد می گیرد.
به دنبال این حملات، دهلی نو نیز انگشت اتهام را به سوی گروه نظامی پاکستانی به نام جیش محمد گرفت و حمله به پایگاه نظامی که محل استقرار 3500 سرباز است را بر گردن این گروه انداخت.
شبک**آساق**1424**1392

انتهای پیام /*

نظر شما