شناسهٔ خبر: 24211917 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز| نوسازی بیش از ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی تبریز با بیان اینکه ۴۱۵۰ تاکسی را در تبریز نوسازی کردیم افزود: متاسفانه مسافربرهای شخصی بدون حساب و کتاب و نظارت کار می‌کنند و موجب ایجاد مشکلات مالی برای رانندگان تاکسی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرخ جلالی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه وقتی از دودزا بودن خودروها صحبت می‌شود، همه اتوبوسرانی را متهم می‌کنند اظهار داشت: ما 800 دستگاه اتوبوس داریم که اگر این تعداد هم تبریز را آلوده کند، تنها 3 درصد کل آلودگی است.

وی با بیان اینکه 4150 تاکسی را در تبریز نوسازی کردیم افزود: متاسفانه مسافربرهای شخصی بدون حساب و کتاب و نظارت کار می‌کنند و موجب ایجاد مشکلات مالی برای رانندگان تاکسی که پس از نوسازی اقساط آن را پرداخت می‌کنند شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی تبریز با بیان اینکه هم اکنون 100 دستگاه تاکسی در حال توقیف به دلیل عدم پرداخت بدهی هستند گفت: چه کسی جوابگوی اشتغال آنها خواهد شد؟ باید مسافرکش‌های شخصی تحت نظارت قرار گیرند ضمن اینکه 35 درصد تا 40 درصد همین مسافرکش‌ها از شهرستان‌های اطراف برای مسافرکشی به تبریز می‌آیند. 

وی با بیان اینکه آژانس‌های مجازی هم بدون استعلام راننده را به‌کار گیری می‌کنند که چندان قابل اعتماد نیست، ابراز داشت: بدون استعلام بودن رانندگان، اعتیاد، سوابق کیفری و... را شامل می‌شود ضمن اینکه کیفیت خودروهای سرویس دهنده هم توسط هیچ نهادی ارزیابی نمی‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های تبریز هم به حد کافی نوسازی شده است ادامه داد: در زمینه سوخت هم سازمان اتوبوس‌رانی از کم گوگردترین سوخت گازوییل یورو استفاده می‌کند که در کاهش آلودگی بسیار موثر است. 

وی با انتقاد از ایناه چرا به آلایندگی کامیون‌ها و کمپرسی‌ها کسی رسیدگی نمی‌کند خاطر نشان کرد: چرا مینی‌بوس‌ها و انودربست‌ها که همان خودروهای اسقاطی هستند که به چرخه حمل و نقل بازگشته‌اند ساماندهی نمی‌شود؟ باید مسئولی مشخص شود و اینها را اعمال قانون کند.

انتهای پیام /ش

نظر شما