شناسهٔ خبر: 24211799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در پی تجمع دراویش در منطقه پاسداران تهران؛

۳ شهید و چند مجروح در پی حمله دراویش/ سخنگوی ناجا: قاتلین دستگیر شدند/یک ماشین دیگر ماموران ناجا را زیر گرفت/ خودروی یکی از اهالی محل به آتش کشیده شد +عکس و فیلم

منبع: فارس

هجوم دیوانه‌وار اتوبوس دراویش گنابادی به سمت کلانتری خیابان پاسداران منجر به شهادت 3 مامور نیروی انتظامی و تعدادی از پرسنل کلانتری پاسداران شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مشرق، در پی حمله خشونت بار دراویش به ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران ۳ تن از ماموران این کلانتری به شهادت رسیدند. تعدادی از ماموران نیز دچار جراحت شده‌اند که برای مداوا به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

تجمع دراویش در مقابل کلانتری ۱۰۲ از عصر امروز به تشنج کشیده شد. اما حمله خشمگین یکی از هوداران این فرقه با یک دستگاه اتوبوس به صف ماموران نیروی انتظامی در مقابل کلانتری آن را به یک حادثه مرگبار و خونین تبدیل کرد.

اوضاع کاملا تحت کنترل نیروی انتظامی است و حدودا ۱۰ نفر از آشوبگران بازداشت شده‌اند.

تصویری از تجمع دراویش گنابادی  در خیابان پاسداران تهران تصویری از تجمع دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران

فیلمی از لحظه حمله وحشیانه دراویش گنابادی به مردم و نیروی انتظامی

هجوم دیوانه‌وار این اتوبوس در خیابان پاسداران به سمت کلانتری باعث آسیب رسیدن به ۱۲ دستگاه خودروی عبوری و پارک شده مردم و هم‌چنین زخمی شدن تعدادی از عابران پیاده شده است.

عامل به شهادت رسیدن ماموران نیروی انتظامی در پاسداران تهران همان لحظه دستگیر شد

نیروی انتظامی برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها و کاهش احتمال آسیب‌دیدگی شهروندان همه مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرده است.

دستگیری عوامل شهادت سه مأمور پلیس تهران در کسری از زمان/ اوضاع پاسداران تحت کنترل پلیس است

سخنگوی ناجا با اعلام این مطلب که عوامل به شهادت رساندن سه مأمور یگان امداد پلیس تهران در کسری از زمان دستگیر شده‌اند، به برهم‌زنندگان امنیت قاطعانه هشدار داد که در برابر اقدامات ضد امنیتی و غیرقانونی هر کسی با هر هویتی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی با تأیید شهادت سه نفر از مأموران ناجا در خیابان پاسداران تهران اعلام کرد: در آستانه شهادت بانوی دو عالم عوامل فریب‌خورده و مخلان نظم و امنیت در ادامه تجمعات اخیر خود در خیابان پاسداران در عملی مذبوحانه و خباثت‌آمیز با یک دستگاه اتوبوس سه تن از دلاورمردان سبزپوش و حافظان نظم و امنیت نیروی انتظامی را که برای سامان‌بخشی به امنیت در منطقه حاضر بودند به شهادت رساندند.

سخنگوی ناجا اعلام کرد: قاتلین در کسری از زمان دستگیر شدند و اوضاع هم‌اکنون تحت کنترل پلیس است.

سردار منتظرالمهدی ضمن تسلیت شهادت این سه مأمور فداکار و متعهد ناجا به برهم زنندگان امنیت قاطعانه هشدار داد که در برابر اقدامات ضدامنیتی و غیرقانونی هر کسی با هر هویتی که باشد برخورد می‌شود.

تشکیل جلسه شورای تامین استان

محسن همدانی معاون امنیتی استانداری تهران با اشاره به تجمع دراویش عنوان کرد: در رابطه با این تجمع که از نظر ما غیرقانونی است دقایقی پیش شورای تامین استان تهران تشکیل جلسه داد.

هویت راننده اتوبوس مشخص شد

راننده اتوبوسی که به صورت وحشیانه به مردم و ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران حمله کرد، فردی به نام «یاور محمد ثلاث» از پیروان فرقه دراویش گنابادی است.

تصویر محمد ثلاث راننده اتوبوس سفید رنگی که ماموران ناجا را زیر گرفت

اتوبوس مذکور متعلق به یکی از سران فرقه گنابادی و با پلاک شهرستان است و در روزهای اخیر در حاشیه خیابان گلستان هفتم پاسداران متوقف بوده است.

فیلمی از نحوه برخور پلیس با آشوبگران خیابان پاسداران

 اسامی دو تن از شهدای جنایت خیابان پاسداران

گروهبان امامی و گروهبان بایرامی از نیروهای کادر یگان امداد نیروی انتظامی در حادثه حمله اتوبوس دراویش به شهادت رسیدند.

دیگر شهید این جنایت، یک سرباز وظیفه بوده است که هر سه در پی حمله وحشیانه اتوبوس فرقه گنابادی به شهادت رسیدند.

اسامی مصدومان این حادثه نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

توئیت یکی از فعالان حقوق دراویش درباره حادثه امروز خیابان پاسداران تهران و حمله به ماموران پلیس

برخی از فعالان دراویش در حالی حوادث امروز خیابان پاسداران تهران را تکذیب می کنند که در فیلم های منتشر شده توسط خودشان، نام راننده را اعلام و او را تشویق به جنایتی که مرتکب شده است، می کنند.

تشویق راننده جنایت کار اتوبوس توسط دراویش

آخرین اخبار از وضعیت میدانی خیابان پاسداران

آخرین اخبار از وضعیت میدانی خیابان پاسداران حاکی از آن است که در حال حاضر نیروهای ناجا در محل مستقر هستند. تعداد شهدا نیز همان سه نفر است و چهار شهید که برخی از سایت‌ها اعلام کرده‌اند تکذیب می‌شود.  

یک ماشین دیگر ماموران ناجا را زیر گرفت

در حال حاضر تجمع کنندگان در کوچه کریمیان در گلستان هفتم حضور دارند که تعدادشان هم زیاد نیست. یک درخت تنومند در مقابل کوچه کریمیان قطع و به آتش کشیده شده است و این درخت در حال سوختن میان نیروهای پلیس و تجمع کنندگان قرار دارد.

یک خودروی سمند سفید به ماموران حمله ور شد

علی رغم تلاش پلیس برای برقراری نظم و امنیت در این منطقه همچنان تعدادی از این افراد در خیابان گلستان هفتم پاسداران  متفرق نشده‌اند.

بر اساس این گزارش دراویش حاضر در محل با ایجاد موانع و روشن کردن آتش در سرتاسر این خیابان فرعی، این مسیر را مسدود کرده‌اند.

درطول ساعات گذشته پلیس بارها از این افراد خواسته تا برای برقراری مجدد نظم و آسایش ساکنان از محل متفرق شوند.

پلیس در ساعت‌های اخیر چندتن از این افراد که به انواع سلاح سرد مجهز بودند را دستگیر کرده است.

دراویش آشوب‌گر خودروی یکی از ساکنین محل را به آتش کشیدند.

یک خودروی سمند سفید به ماموران حمله ور شد و جمعی از آنان را مجروح کرد. این بار سوم است که دراویش به صورت وحشیانه با خودرو به ماموران حمله می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما