شناسهٔ خبر: 24211781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارومیه| بهره‌برداری از ۳۳ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در آذربایجان غربی

R41361/P1377/S6,48/CT7

با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیران شورای حمل‌ونقل و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های مختلف آذربایجان غربی 33 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار  گرفت.

این سامانه‌ها با هدف بهبود شاخصه‌های ایمنی در جاده‌های استان و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی،  به بهره برداری رسید.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در مراسم بهره برداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در توسعه شاخصه‌های ایمنی ترددهای جاده‌ای اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها صیانت از جان مردم است.

تقی کهوریان با اشاره به سهم 70 درصدی عامل انسانی در بروز سوانح رانندگی اظهار کرد: بهره برداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در بازدارندگی مردم از انجام تخلفات رانندگی، کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: بروز سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن تبعات اقتصادی، اجتماعی و روانی جبران ناپذیری بر جامعه و خانواده‌های دچار سانحه شده تحمل می‌کند که این امر ضرورت تلاش بیشتر در جهت کاهش تصادفات را دوچندان کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم عنوان کرد: راه اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای از سال 94 در کل کشور کلید خورد که آذربایجان غربی در فازهای پایانی این طرح قرار داشت اما با پیگیری‌های انجام شده موفق به اجرا و بهره برداری زودتر از موعد مقرر این سامانه‌ها شدیم و در حال حاضر از 44 سامانه مدنظر برای آذربایجان غربی شاهد بهره برداری از 33 سامانه هستیم.

عبدالحسین علی اکبری با اشاره به کارکرد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای افزود: ثبت سرعت لحظه‌ای، تصویربرداری از تمامی خودروهای عبوری و سرعت سنجی آنها به تفکیک خودروهای سبک و سنگین و شب و روز از جمله این مزیت‌ها را شامل می‌شود که از ثبت سرعت متوسط می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین مزیت نام برد چراکه با تعیین فاصله مکانی دو سرعت سنج متوالی و با عبور ر خودرو از آن دو سرعت سنجش، سرعت متوسط خودرو در طول مسیر محاسبه و در صورت تخلف نسبت به صدور جریمه از طریق سیستم اقدام می‌گردد.

به گفته این مقام مسئول ثبت عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه از دیگر مزیت‌های سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور است.

انتهای پیام/ش

نظر شما