شناسهٔ خبر: 24211731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حرم مطهر رضوی سوگوار یاس نبوی

مشهد- ایرنا- همزمان با شب سوم جمادی الثانی و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) سیاه پوش و سوگوار یاس نبوی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از راه های دور و نزدیک به پابوس حضرت امام رضا (ع) آمدند تا مصیبت بزرگ شهادت بانوی بزرگ اسلام را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت گویند.
زائران پیاده نیز همراه هیات های مذهبی از شهرستان های مختلف استان و برخی کشورهای همجوار در این شب خود را به مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) رساندند تا در این ایام زیر پرچم عزاداران فاطمی به عزاداری بپردازند.
صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مملو از عزاداران فاطمی شده و مرثیه سرایان در گوشه و کنار آن به نوحه خوانی مشغولند و جمعیت عزادار همنوا با آنان به سینه زنی و سوگواری می پردازند.
به همین مناسبت مراسم شب شهادت بانوی 2 عالم، حضرت صدیقه کبری (س) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
امام جمعه موقت مشهد در این مراسم با توصیف سیره حضرت فاطمه (س) و نقش کلیدی آن حضرت در تداوم امامت و ولایت گفت: بعد از رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، تحول و دگرگونی خاصی در جامعه اسلامی بوجود آمد، حضرت فاطمه (س) چهره جدیدی پیدا کرد و مانند یک سرباز ورزیده وارد صحنه شد و سخنانی تعیین کننده برای جهان اسلام بر زبان جاری کرد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه افزود: حضرت فاطمه (س) بزرگترین نعمت خداوند برای مسلمین را تشکیل حکومت، امامت و ولایت دانست و فرمود دین اسلام در روز غدیر با تعیین حضرت علی (ع) به عنوان امام، کامل شد.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) شکستن پیمان غدیر توسط برخی از مسلمانان را اولین انحراف آنان از اسلام دانست و فرمود 'شما پیمان شکنان، به جهاد برای ولایت پشت کردید، شما مجاهدین نیز در برابر پیمان شکنان سکوت کردید و به عمل برخلاف قرآن آنان، اعتراض ننمودید'.
وی گفت: خداوند بعد از رحلت رسول اکرم (ص) بار بزرگی بر دوش حضرت فاطمه (س) نهاد و اگر آن حضرت موفق به کشیدن آن بار نمی شد، امروز از اسلام چیزی باقی نمی ماند.
امام جمعه موقت مشهد افزود: خداوند کار منحرفین از اسلام را به مسلمانان نشان داد تا بدانند که عبودیت و بندگی پروردگار بدون ولایت امکان پذیر نیست.
وی اظهار کرد: عزت امروز ایران اسلامی به دلیل حکومت اسلامی و ولایی آن است که سرنوشت مردم را به دست خود آنان نهاده و اگر این حکومت نبود امروز نمی توانستیم ترقه بازی داعش را با موشک های ذوالفقار پاسخ دهیم.
وی گفت: اسلامی که باید راه زندگی و دین را نشان دهد در امامت تبیین می شود، اگر امامت و ولایت مبنای حکومت اسلامی نبود، امروز دشمن از ضربه زدن به ما مایوس نمی شد.
حجت الاسلام فرزانه افزود: به فرمایش حضرت فاطمه زهرا (س) اگر از امامت جدا شوید، منتظر باشید که ثروت معنوی و مادی شما توسط دشمن به غارت رود.
7489 / 6053

انتهای پیام /*

نظر شما