شناسهٔ خبر: 24211704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین:

محاکمه شیخ علی سلمان از ساده‎ترین مقدمات عدالت به دور است

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین محاکمه شیخ علی سلمان را ظالمانه و به دور از ساده ترین مقدمات عدالت توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به محاکمه امروز شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت که به 10 اسفندماه موکول شد، واکنش نشان داد.

این جمعیت تصریح کرد: نظام بحرین با وجود آشکار شدن ادعاهای دروغین و رسوا شدن توطئه تقطیع گفت وگوی تلفنی مرتبط با طرح آمریکایی و سعودی و قطری برای حل بحران میان ملت و دولت بحرین همچنان به استمرار محاکمه شیخ علی سلمان می پردازد.

الوفاق افزود: در جلسه امروز به وکیلان مدافع اجازه صحبت با شاهد سری ماجرا داده نشد و حتی این اجازه به آنان داده نشد که با این شاهد از پشت پرده یا با تغییر صدای او سخن بگویند.

در ادامه این پیام آمده است: این دادگاه بر اساس اتهام باطل و فاقد ساده ترین مقدمات عدالت و پاکی و استفاده از دستگاه قضا برای محاکمه آزادی بیان انجام می گیرد.

جمعیت الوفاق همچنین در پیامی جداگانه شهادت سه تن از جوانان انقلابی و غرق شدن پیکر آنان در دریا از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: میثم محمد، سید قاسم سید دخیل، سید محمود سید عادل به دلیل عدم وجود امنیت در بحرین به خارج از کشور در حال عزیمت بودند تا بتوانند جان و زندگی خود را نجات دهند اما به شهادت رسیده و هیچ خبری از حسن علی ابراهیم وجود ندارد.

الوفاق شهادت این جوانان را تسلیت گفت و تأکید کرد که این شهدا جوانان تحت تعقیبی بودند که برای نجات از پیگردها و فشارهای امنیتی مجبور به خروج از کشور شدند./980/ب902/د

نظر شما