شناسهٔ خبر: 24211670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه نگاری از شورای حمل و نقل ترافیک همدان؛

پلیس راهور: دوربین های ثبت تخلف همدان ماکتند/ شهرداری: پلیس راهور غیبگو است؟

همدان- ایرنا- نشست اعضای شورای حمل و نقل ترافیک همدان حاشیه هایی به همراه داشت که سخنان انتقادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از شهرداری و پاسخ های تند معاون امر زیربنایی شهردار همدان، از آن جمله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان روز دوشنبه در این نشست ابتدا اقدام به انتشار فایل صوتی اظهارنظرهای یکی از شهروندان مبنی بر وضعیت دوربین های ثبت تخلفات شهر همدان پرداخت که با انتقاد تند از عملکرد شهرداری همدان همراه بود.
سرهنگ علی فکری اظهار کرد: وضعیت دوربین های ثبت تخلف در همدان مطلوب نیست و بخاطر این شرایط صدای مردم و رسانه ها درآمده است.
وی افزود: با وجود اینکه مدعی فعالیت مطلوب و سرویس دهی با استفاده از دوربین در این شهر هستیم، اما این مسائل واقعیت ندارد.
سرهنگ فکری خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات شورای تامین در سال 94 نصب چهار دوربین در بلوار ارم بود که تنها یک دوربین نصب شد که آن هم کمتر از 40 روز فعال بود.
رئیس پلیس راهور استان همدان با طرح این سوال که چرا مصوبه شورای تامین زمین مانده است، تاکید کرد: 100 مورد از مصوبات شورای حمل و نقل و ترافیک نیز انجام نشده است، بنابراین اگر می بینید کارگروه ترافیک کارایی لازم را ندارد بهتر است آن را تعطیل کنید.
سرهنگ فکری افزود: بیشتر دوربین های ثبت تخلف و ورود به طرح در همدان ماکت هستند و با نصب دوربین هایی که کارکردی ندارند نمی توان به شاخص پیش بینی شده مبنی بر کاهش سالانه 10 درصد از متوفیان سوانح رانندگی دست یافت.
وی گفت: 44 تن در سوانح رانندگی درون شهری این استان در 11 ماهه سالجاری فوت کردند که این آمار مساوی آمار یکساله سال 95 است یعنی از این پس هر یک فوتی موجب افزایش درصد آمار جانباختگان تصادفات درون شهری می شود.
سرهنگ فکری اضافه کرد: 15 تن از متوفیان سوانح رانندگی شب هنگام که ماموران راهور حضور ندارند، دچار سانحه رانندگی شدند که این امر ضرورت استفاده از دوربین را بیشتر می کند.
رئیس پلیس راهور استان همدان اضافه کرد: 21 فقره سانحه فوتی در هفت بلوار رخ داده است همچنین اگر بلوار شهید سردار همدانی به دوربین مجهز بود، شاهد جانباختن پنج تن در این مسیر نبودیم.
سرهنگ فکری ادامه داد: سن 18 تن از جانباختگان سوانح رانندگی درون شهری همدان زیر 40 سال است و 38 تن از جانباختگان مرد و مابقی زن هستند.
وی اضافه کرد: 20 تن از متوفیان سوانح درون شهری این استان عابر پیاده هستند و عامل بروز 30 فقره از سوانح فوتی سرعت ارزیابی شده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان اظهارکرد: قرار بود شهرداری همدان از اردیبهشت امسال نسبت به نرده گذاری بلوارها اقدام کند که تاکنون کاری نشده است.
سرهنگ فکری ادامه داد: طبق تبصره ماده 23، درآمدی از این محل برای نصب دوربین اختصاص یافته است و پلیس در این زمینه مطالبه گر است و می خواهد بداند که شهرداری با این اعتبار چه کاری انجام داده است.
وی تاکید کرد: باید در زمینه نصب دوربین پیگیری های لازم صورت گیرد، در غیر اینصورت باشد شاهد مرگ جوانان در سوانح رانندگی باشیم.
وی خواستار ساماندهی ورودی شهرک فرهنگیان و مسیر گنجنامه شد و گفت: ورودی شهرک فرهنگیان با توجه به جمعیت بالای این شهرک و تداخل کامیون و خودروهای سواری در این محل، نیازمند ساماندهی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: بلوار ارم و گنجنامه هنگام پیک ترافیک به طور کامل مسدود می شود و در صورت بروز سانحه، چگونه می توان امدادرسانی کرد.
سرهنگ فکری افزود: وضعیت ایمنی معابر در شهرستان ها به مراتب بهتر از مرکز استان است و پلیس کاهش آمار سوانح را مدیون عملکرد شهرستان ها است.

***پلیس راهور غیبگو و معجزه گر شده است؟
سخنان پلیس راهور استان همدان در مورد عملکرد شهرداری همدان موجب واکنش موسی رسولی معاون امور زیربنایی شهردار این شهر شد.
موسی رسولی گفت: اظهارات پلیس راهور به گونه ای بود که افراد به این نتیجه می رسند که با این وضعیت باید شهرداری را تعطیل کرد.
وی اضافه کرد: اگر قرار است شهرداری نسبت به انجام خط کشی و نصب تابلوها اقدام کند، پس پلیس تعطیل کند.
وی بیان کرد: عملکرد صفر تا 100 شهرداری را زیر سوال بردن کار درستی نیست، یعنی به گفته شما شهرداری هیچ کاری در زمینه خط کشی نکرده است؟
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان اظهارکرد: شهرداری همدان در شهریور امسال برای 370 مدرسه خط کشی و معبر ایجاد کرده است.
رسولی درباره بروز سوانح فوتی در بلوارها افزود: راننده ای که خط ترمز خودرویش 85 متر است به وجود دوربین ثبت تخلف اعتنایی نمی کند.
وی اضافه کرد: شما عنوان می کنید اگر در بلوار شهید همدانی دوربین نصب بود پنج نفر کشته نمی شدند، مگر شما غیبگو و معجزه گر هستید؟
معاون شهردار همدان درباره اعتبارات ماده 23 توضیح داد: میزان درآمد این محل 46 میلیارد ریال بود که 16 میلیارد ریال آن پرداخت شده است، چرا شما پیگیری نکردید؟
رسولی با بیان اینکه شما با این اظهارات شهرداری را نابود کردید و این برخوردها درست نیست، یادآوری کرد: پس از نصب 24 دوربین نظارت تصویری، 90 تصویر از سطح شهر در اختیار پلیس راهور قرار گرفت، چه کسی این اقدام را انجام داد؟
وی افزود: بلوار ارتش به نرده مجهز شده است اما نمی توان تمامی بلوارهای شهر همدان را نرده ایجاد کرده و شهر را به دو منطقه مرکزی و پیرامونی تقسیم کرد.
وی تاکید کرد: اگر قرار به همکاری و تعامل برای رفع مشکلات است باید از پلیس نیز انتظار همکاری داشت.
7526/2090

انتهای پیام /*

نظر شما